- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

جشن کاغذ با استقبال گسترده شهروندان کاشانی ورق خورد

به گزارش مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری کاشان، محمد حسین واحدیان معاون خدمات شهری شهرداری کاشان از برگزاری مطلوب جشن کاغذ در کاشان ابراز رضایت کرد و گفت: بمنظور افزایش سطح فرهنگ عمومی و توجه به مقوله بازیافت جشن کاغذ در هفته پایانی شهریورماه برگزار گردید.
واحدیان تصریح کرد: برای تهیه هر تن کاغذ نیاز به قطع ۱۷ اصله درخت است که سالیانه هر شهروند می تواند از قطع یک اصله درخت با تفکیک کاغذهای باطله اش جلوگیری کند.
وی افزود: اگر همه ما ایرانیان این کار را انجام دهند بی شک سالیانه از قطع حدود ۱۰۰ میلیون درخت در طول یک سال جلوگیری خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری کاشان اظهار داشت:استفاده از کاغذ بازیافت شده به جای تهیه آن از چوب درختان، کاهش آلودگی هوا به میزان ۷۴ درصد، کاهش آلودگی آب به میزان ۳۵ درصد و کاهش مصرف آب به میزان ۵۸ درصد را بدنبال دارد که۵۰ درصد کاغذ تولید شده در کشورهای توسعه یافته از کاغذهای بازیافتی است.
محمد حسین واحدیان تصریح کرد: در راستای افزایش سطح فرهنگ عمومی و آموزش های شهروندی ، شهرداری کاشان اقدام به برگزاری جشنواره ها و برنامه های متنوع فرهنگی نموده است که جشن کاغذ نیز بر همین اساس طراحی شده بود.
معاون خدمات شهری شهرداری کاشان افزود:شهروندان با تفکیک زباله از مبدا می توانند نقش بسزایی در کاهش هزینه های حمل زباله داشته باشند و علاوه بر آن به اقتصاد خانواده خود نیز کمک کنند.
وی در خصوص برگزاری جشن کاغذ در کاشان گفت:بمنظور تشویق شهروندان به تفکیک زباله از مبدا به مدت یک هفته از تاریخ بیست و پنجم شهریور ماه تا پایان شهریورطرح ویژه جشن کاغذ در سطح شهر بصورت گسترده برگزار و به شرکت کنندگان به رسم یادبود هدایایی اهدا گردید.
سید مهدی پیغمبرزاده مدیر بازیافت و پسماند شهری گفت:برای جمع اوری کاغذهای باطله ۱۱ ایستگاه در سطح شهر پیش بینی شده بود که چهار ایستگاه بصورت دائمی در طول سال فعال هستند.
پیغمبر زاده تصریح کرد:شهروندان به ازای هر دو کیلو کاغذ باطله تحویلی یک برگ قرعه کشی دریافت نمودند که در روز پایانی و ویژه برنامه جشن کاغذ درآمفی تئاتر رو باز بام شهر کاشان علاوه بر هدایای اولیه به قید قرعه نیز هدایای ارزنده ای اهدا گردید.
وی در خصوص جمع آوری و تحویل کاغذهای باطله گفت:همه روز بعد ازظهر از ساعت ۱۷ الی ۲۲ شهروندان کتاب؛روزنامه و مقوا های باطله خود را به ایستگاه های جمع اوری تحویل دادند.