- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

توزیع ۱۰۰پرس غذای گرم بین افراد بی خانمان دره فرحزاد/اطعام افراد بی خانمان دره فرحزاد در طرح یک لقمه مهربانی

شهرداری منطقه۵ دراجرای طرح یک لقمه نان مهربانی اقدام به توزیع ۱۰۰پرس غذای گرم در بین افراد بی خانمان دره فرحزاد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۵ ،سید مازیارعلوی،معاون اجتماعی وفرهنگی منطقه با اعلام این خبرگفت: طرح یک لقمه مهربانی با رویکرد حمایت اجتماعی مردم محور که با هدف بهره مندی از ظرفیت های مردمی در رفع آسیب های اجتماعی در سطح شهر در حال اجرا است.

وی دره فرحزاد رایکی از نقاط آسیب خیز ومحل استقرار افراد بی خانمان وکارتن خواب برشمرد وافزود:برهمین اساس با برنامه ریزی صورت گرفته مرحله دوم طرح یک لقمه مهربانی با هدف اطعام افراد بی خانمان وکارتن خواب دره فرحزاد با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی منطقه ۵اجرایی شد.

وی افزود: در این طرح تلاش می شود از مشارکت نهادهای موثر در کاهش آسیب های اجتماعی وتشکل های مردمی بهره گرفت ومدیریت شهری به عنوان تسهیل گر درکاهش آسیب های اجتماعی به اجرای برنامه بپردازد.

علوی با اشاره به برنامه های منطقه در ساماندهی کارتن خواب ها گفت: با توجه به اولویت مدیریت شهری در این مساله طرح ساماندهی دره فرحزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از راه اندازی مددسرای اضطراری دره فرحزاد خبردادوگفت: باتوجه به برنامه‌های مدیریت شهری در جمع‌آوری و ساماندهی افراد بی‌خانمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آغاز فصل سرما و ضرورت ایجاد فضای مناسب برای اسکان و نگهداری موقت افراد بی‌خانمان از منطقه مددسرای اضطراری با همکاری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

وی افزود:با هماهنگی به عمل آمده در این مرکز علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای استراحت، استحمام، البسه مناسب فصل و یک وعده صبحانه و شام نیز به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌شود.