همزمان با بازگشایی مدارس ؛

آموزش مقابله با بحران به دانش آموزان ۲۰ مدرسه در مرکز شهر تهران...

تاریخ انتشار: 01 اکتبر 2015 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: دانش آموزانی که در مدارس واقع در بافت فرسوده و مرکزی شهر تهران به تحصیل مشغول هستند ؛ روش های مقابله با بحران و آمادگی در برابر زلزله و حوادث طبیعی را می آموزند.
نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ ؛بافت متراکم ، فرسوده و پرجمعیت بخش مرکزی شهر تهران را مهم ترین دلیل برای آموزش و ایجاد آمادگی بین دانش آموزان می داند که لازم است روش های مراقبت از خود و ایجاد شرایط ایمن در مدارس را بیاموزند.
به گفته آبادیان ؛بر همین اساس طرح “مدرسه آماده ” در ۲۰ مدرسه واقع در محله های این منطقه در راستای اجرای دستور العمل سازمان پیش گیری و مدیریت بحران شهر تهران برای مقاوم سازی و ایجاد آمادگی بین دانش آموزان انجام خواهد شد.
او ادامه داد: در طرح “مدرسه آماده” آموزش عمومی تمامی دانش آموزان و اولیای مدارس (دانش آموزان منتخب، مدیران و پرسنل)، برگزاری گردهمایی و در نهایت تشکیل گروه مدیریت بحران در مدرسه انجام می شود.
شهردار منطقه ۱۱ تصریح کرد: آموزش‌های این طرح شامل پیش گیری‌های قبل از حوادث و اقدامات حین و پس از حوادث است که عموم این آموزش‌ها برای حوادثی چون سیل، زلزله و آتش سوزی کاربرد دارد.
وی اذعان داشت: برگزاری اردوهای دوام دانش آموزی با هماهنگی معاون پرورشی آموزش و پرورش و مشارکت مدارس از دیگر اقدامات در این زمینه است که در این ارتباط دانش آموز منطقه به اردوگاه فاطمه الزهرا (س) واقع در ماهدشت کرج اعزام و به مدت دو روز از آموزش های ارائه شده در این زمینه بهره مند می شوند.
وی در پایان گفت: شناسایی نقاط بحران زا و بحران زدا و تهیه و تدوین سند مخاطرات مدارس از دیگر موارد اجرایی در این طرح است.

چاپ چاپ