تاریخ انتشار: 01 اکتبر 2015 - اخبار

احداث و بازسازی ۸ مسجد در محله های مرکزی پایتخت

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

برای نخستین بار در شهر تهران شهرداری منطقه ۱۱ با مشارکت خیرین نسبت به احداث و بازسازی ۸ مسجد و مرکز مذهبی قدیمی واقع در محله های مرکزی شهر تهران اقدام کرده است.
به گفته نصرالله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ ، مساجد به عنوان مکان هایی معنوی همواره مورد توجه و علاقه عموم مردم به ویژه شهروندان محله های مرکزی شهر تهران با هویت مذهبی و فرهنگی بوده است.
آبادیان با اشاره به نیاز سنجی ۸ مسجد ،حسینیه و هیئت در سطح منطقه ؛ به رویکرد مدیریت شهری برای جلب مشارکت عمومی شهروندان در امور شهر به ویژه اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هیئت امناء ، ائمه جماعات و مشارکت مردمی برای احداث و بازسازی مساجد علاوه بر صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها ؛در زمان اجرای پروژه نیز به دلیل حذف پیمانکار و استفاده از ظرفیت های مردمی تأثیر به سزایی خواهد داشت.
شهردار منطقه ۱۱ تأکید کرد که این مدل اجرایی ؛ از سوی معاونت فنی و عمرانی منطقه برای نخستین بار در شهر تهران آغاز شده است و با این شیوه شهرداری منطقه ضمن ایجاد بستر مداخله حداکثری مردم ؛ با عقد قراردادهای خرید ،کنترل و تأیید طرح نما در کمیته نما معاونت شهرسازی ، پوشش فنی پروژه از جمله آزمایشگاه بتن و جوش برای انجام تست های فنی ؛امور را پشتیبانی می نماید.
آبادیان خاطر نشان کرد که مهم ترین موضوع در احداث و بازسازی مساجد با توجه به رویکرد شهرداری تهران؛ در قدم اول برپایی نماز جماعت در مساجد است که در این طرح مورد توجه قرار گرفته و در نخستین قدم تلاش می کنیم تا عملیات عمرانی و دیگر اقدامات لازم در این مساجد تا مرحله برپایی نماز جماعت پشتیبانی و پس از آن با کمک خیرین و نیروهای مردمی وارد دیگر مراحل شویم.
او با اشاره به این که اقدامات عمرانی در ۳ مسجد رضوی ،پنبه چی و حوزه علمیه خواهران حضرت ولی عصر(عج) آغاز و پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است ؛ افزود: مسجد امام محمد باقر (ع) ، مسجد صاحب الزمان (عج) ،مسجد موسی بن جعفر (ع) ،حسینیه قمر بنی هاشم (ع) و هیئت دربدران ابا عبدالله (ع) نیز در حال انجام مقدمات عملیات اجرایی هستند.
شایان ذکر است مسجد رضوی با بیش از ۵۰ سال قدمت و بنای فرسوده با زیر بنای ۲۰۰۰متر مربع ،مسجد پنبه چی با بیش از ۵۰ سال قدمت و بنای فرسوده در ۱۷۰۰ متر مربع در حال تخریب و نوسازی هستند و حوزه علمیه خواهران حضرت ولی عصر(عج) با ۲۵۰۰متر مربع زیر بنا در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و اتمام پروژه ، مسجد موسی بن جعفر (ع) در مرحله خرید تجهیزات صوتی و لوازم مورد نیاز ، حسینیه قمر بنی هاشم (ع) با زیر بنای ۷۰۰ متر مربع در مرحله اجرای عملیات نازک کاری و اتمام پروژه و هیئت دربدران ابا عبدالله (ع) هم اکنون در مرحله تملک املاک معارض قرار دارند.

چاپ چاپ