به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک

روز جهانی فضا در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می شود...

تاریخ انتشار: 05 اکتبر 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

روز جهانی فضا با شعار “اکتشاف” چهارشنبه ۱۵ مهر ماه با اجرای ویژه برنامه های علمی و فرهنگی در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با بیان خبر فوق اظهار داشت : سازمان ملل از سال ۱۹۹۹ روزهای ۴ تا ۱۰ اکتبر برابر با ۱۲ تا ۱۸ مهر را «هفته جهانی فضا» اعلام کرده است و این هفته به بزرگ‌ترین رویداد فضایی عمومی در دنیا تبدیل شده بر همین اساس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران هرسال یکی از این روزها را جشن می گیرد و امسال ۱۵ مهر را به عنوان روز جهانی فضا اعلام کرده است.
وی تصریح کرد: ویژه برنامه امسال به مناسبت هفته جهانی فضا با هدف آشنایی شهروندان با اکتشافات انجام شده در فضا ومسایل مرتبط با دانش فضایی کشور روز چهارشنبه ۱۵ مهر ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی۲۰ در تالار کهکشان مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برگزار می شود.
چیذری افزود : با انتخاب شعار اکتشاف برای هفته جهانی فضا درسال ۲۰۱۵،یکی از موضوعات سخنرانی برنامه به این شعار اختصاص دارد و کوروش رکنی(کارشناس سازمان فضایی ایران) سخنرانی خود را با موضوع«نجوم، اکتشافات فضایی و فعالیتهای ایران در فضا» به علاقه مندان ارائه خواهد داد.
مدیرمرکز علوم و ستاره شناسی تهران افزود: سخنران دیگر برنامه پروفسور نعمت الله ریاضی(فیزیکدان و کیهان شناس)، سخنرانی خود را با موضوع«نجوم از فضا» بیان می کند.
چیذری تصریح کرد: رصدآسمان شب،اجرای گنبد بادی،اجرای موسیقی زنده،برگزاری مسابقه واهداءجوایزبه نفرات برترازدیگر برنامه های همایش علمی هفته جهانی فضا است.
بر اساس این گزارش علاقمندان می توانند جهت حضور در این برنامه به نشانی میدان قدس، خیابان دزاشیب،خیابان عمار،کوی شهید صالحی(عرفات)،شماره ۲۲،مرکز علوم و ستاره شناسی تهران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت http://sactehran.ir و یا با شماره تلفن های ۲۲۲۹۳۲۸۰،۲۲۸۰۵۰۰۶،۲۲۲۹۲۲۴۶(داخلی۱۰۴)تماس بگیرند.

چاپ چاپ