تاریخ انتشار: 17 دسامبر 2015 - اخبار, اخبار دهیاری ها, اخبار شهرداری ها

حذف تصادفات ترافیکی منجر به فوت عابرین پیاده در بزرگراه آزادگان محدوده منطقه ۲۱...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ ، با اشاره به رفع نقاط تصادف خیز در سطح بزرگراه آزادگان ، از حذف تصادفات ترافیکی منجر به فوت عابرین پیاده در این بزرگراه ، طی چهار ماهه اخیر خبر داد .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱ ، سلمانی معاون حمل ونقل و ترافیک این منطقه ، با اعلام خبر فوق گفت : با توجه به وجود شهرک های اقماری ، کارخانجات صنعتی و فضاهای تفریحی – ورزشی در طرفین بزرگراه آزادگان و به جهت دسترسی کارکنان و شهروندان سطح این منطقه به کاربری های یاد شده ، متأسفانه در سال های اخیر شاهد تصادفات منجر به فوت عابرین پیاده با خودروهای عبوری در مسیر محدوده منطقه ۲۱ این بزرگراه بوده ایم .
وی افزود : علت اصلی تصادفات عابرین پیاده در این محور مواصلاتی ، عبور عابرین پیاده از عرض تندرو و کندرو بزرگراه آزادگان بوده که با در نظر گرفتن سرعت بالای خودروهای عبوری ، متأسفانه این تصادفات اکثرأ منجر به فوت شده است .
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ گفت : این معاونت ، پس از بررسی و کارشناسی نقاط حادثه خیز در سطح بزرگراه آزادگان ( محدوده منطقه ۲۱ ) ، اقدامات ترافیکی ویژه ای را جهت رفع این نقاط در دستور کار خود قرار داد .
این مقام مسئول در ادامه افزود : طرح های ترافیکی ویژه ای همچون خط سفید ، تأمین روشنایی و نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلفات سرعت غیر مجاز در بزرگراه آزادگان ، از جمله اقداماتی است که به منظور ساماندهی ترافیکی ، از سوی این معاونت به فوریت در این بزرگراه اجرایی شد .
سلمانی همچنین ، اجرای طرح هایی نظیر احداث پل های عابر پیاده در فواصل مناسب بزرگراه آزادگان و نصب نرده های حفاظ جهت جلوگیری از تردد عرضی عابرین پیاده در این بزرگراه را ، از دیگر اقدامات ترافیکی اجرا شده ، در راستای کاهش تصادفات مستقیم وسایل نقلیه عبوری با عابرین پیاده در محدوده ی منطقه ۲۱ عنوان کرد .
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۱ ، با مقایسه میزان وقوع تصادفات در این بزرگراه طی سال های گذشته و چهار ماهه اخیر ، تصریح کرد : آمار تصادفات ترافیکی منجر به فوت عابرین پیاده در بزرگراه آزادگان محدوده منطقه ۲۱ ، به صفر رسیده که این امر نشان دهنده تأثیر مثبت و مستقیم طرح های ترافیکی اجرا شده بر کاهش میزان تصادفات ترافیکی در بزرگراه مذکور است .
سلمانی در پایان با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات در سطح منطقه ، مستلزم توجه ویژه شهروندان به رعایت قوانین و مقررات ترافیکی است ، اظهار داشت : رعایت رفتارهای صحیح ترافیکی و مشارکت و همیاری هر چه بیشتر شهروندان در اجرای طرح انضباط ترافیکی ، منجر به حصول نتایج مثبتی در زمینه کاهش تخلفات رانندگی و میزان تصادفات فوتی در سطح منطقه می شود .

چاپ چاپ