مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجان

موفقیت در طرح سمپاشی درختان سطح شهر نیازمند مشارکت همگانی است...

تاریخ انتشار: 14 ژوئن 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری زنجانگفت: تا چند روز آینده سمپاشی و محلول پاشی درختان سطح شهر آغاز می‌شود که موفقیت این طرح مستلزم همکاری همه شهروندان است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری زنجان، خلیل رحیمی اظهار کرد: سمپاشی درختان سطح شهر،برای کنترل آفات مکنده و جونده درختان موجود در معابر،مزارها و پارک‌های عمومی از چند روز آینده آغاز شده و تا ۴۵ شب ادامه خواهد یافت.
به گفته ویهمزمان با سمپاشی ،محلول پاشی با کودهای کامل به منظور تقویت درختان سطح شهر نیز انجام می‌گیرد.
رحیمی یادآور شد:سموم مورد استفاده در طرح سمپاشی درختان سطح شهر از نوع تماسی و سیستمیک بود و از انواع نسبتا کم خطر برای انسان انتخاب شده است.
وی افزود:شهروندان آگاه باشند که آفات نباتی هیچ اثر سوئی روی سلامتی انسان نداشته در حالیکه سموم شیمیایی اثرات جبران ناپذیری دارند،لذا تا حد ممکن باید سمپاشی را کاهش داد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجانگفت: طرح سمپاشی درختان،با هدف کنترل آفات درختان سطح شهر بوده و پشه‌ها و سایر حشرات موذی که تابستان فعال می‌شوند جزء آفات گیاهی نمی‌باشند.
وی یادآور شد: درختان هدف در طرح سمپاشی شامل اقاقیا،صنوبر،تبریزی،نارون و افرا می‌باشد.
شایان ذکر است سموم مورد استفاده در طرح سمپاشی درختان سطح شهر هیچ تاثیر سویی روی رنگ خودروها نداشته اما در طول اجرای طرح،همشهریان باید نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت نموده و با بسته نگاه داشتن پنجره‌ها و متوقف نکردن خودروها در این معابر با ماموران شهرداری همکاری کنند.
انتهای پیام/

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.