المان “من کنت مولاه” در بلوار آزادی آبادان رونمایی شد
تاریخ انتشار: 16 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

المان “من کنت مولاه” در بلوار آزادی آبادان رونمایی شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار آبادان گفت: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده در منطقه دو شهرداری، المان شهری “من کنت مولاه” با مضمون واقعه غدیر در میدان میثاق نصب و اکران شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری آبادان، محمودرضا شیرازی بیان کرد: المان «من کنت مولاه» در ابعاد ارتفاع ۶ متر از سطح زمین و عرض ۵ متر و ارتفاع حرم ۱۲ متر ساخته و پرداخته شده است.
وی توجه به بهبود وضعیت محیط شهری را برای توسعه و دستیابی به ساختار کالبدی منسجم و پایدار، برای زیباسازی سیما و منظر شهری مهم برشمرد و تصریح کرد: این اثر، طرحی از واقعه غدیر و نمادی از انتخاب حضرت علی توسط پیامبر (ص) با مفهومی از انتخاب آن حضرت است.
شهردار آبادان با بیان اینکه نصب المان‌های شهری و کمک گرفتن از ابزارهایی نظیر تندیس، نور و رنگ در آذین بندی فضاهای شهری از مهم‌ترین عوامل برای ایجاد محیطی مفرح و بانشاط است ادامه داد: طرح نصب المان های شهری با رویکرد زنده نگهداشتن و احیای ارزش‌ها و مقدسات جامعه توسط شهرداری به اجرا گذاشته می شود.
شیرازی اظهار داشت: یکی از مشکلات اجرای المان های شهری، نصب و ثابت سازی ایستاده المان بر پایه فونداسیون بتنی است که گاهاً با توجه به باد خیز بودن منطقه، سختی کار را دوچندان می نماید.
وی افزود: این امر با بکارگیری تکنیکی خاص و ابتکاری ویژه توسط مهندسان شهرداری، توانسته ایم تا حد زیادی بر مقاومت سازه افزوده و بر مشکل مذکور فائق آییم.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.