معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری :

اصفهان میزبان چهاردهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی کلانشهرهای کشور...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

 

اصفهان میزبان چهاردهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی کلانشهرهای کشور/

 مشکلات روز کلانشهرها بررسی می شود

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان از برگزاری چهاردهمین گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی کلانشهرهای کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ خردادماه سال جاری خبرداد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، ابوالقاسم گلستان نژاد با بیان این مطلب گفت: گردهمایی معاونان و مدیران برنامه ریزی کلانشهرهای کشور به منظور تبادل تجربیات و اطلاعات در جهت پیشبرد امور و هم افزایی بین کلانشهرها برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست مسائل و مشکلات به روز کلانشهرها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و راه حل های مناسب برای رفع معضلات و مشکلات ارائه می شود.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه برگزاری این گردهمایی ها باعث کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت فعالیت های شهری می شود، تصریح کرد: به طور مثال برنامه ۵ ساله راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات کلانشهرها در این گردهمایی از سوی ۸ کلانشهر تهیه شده است.

گلستان نژاد خاطرنشان کرد: در این نشست ها تقسیم کار صورت می گیرد و هر کلانشهر متولی یک یا چند موضوع شهری می شود و بعد از بررسی نتایج را به اشتراک می گذارد با این روند فعالیت ها پخته تر انجام می شود.

وی ایجاد بستر مناسب برای حل سریعتر مشکلات را از مزایای برگزاری این گردهمایی عنوان کرد و اظهار داشت: با برگزاری این نشست ها تعامل خوبی بین شهرداری ها و مسئولان دولتی و مجلس برقرار می شود.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در چهاردهمین گردهمایی معاونان برنامه ریزی ۱۵ شهر حضور دارند، ادامه داد: همچنین ۱۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان حوزه برنامه ریزی شهرها در این گردهمایی حضور می یابند.

گلستان نژاد با اشاره به اینکه با برگزاری این نشست دبیری کمیته های تخصصی به اصفهان واگذار می شود، گفت: کمیته های تخصصی شامل کمیته های پژوهش و توسعه، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برنامه ریزی و بودجه و ارزیابی عملکرد، آمار و تحلیل و اطلاعات، آموزش و بهبود روش ها می باشد.

وی با اشاره به تجربیاتی که قرار است اصفهان در این نشست ارائه نماید، افزود: تجربیات تهیه آمارنامه شهر اصفهان، تجربیات اطلس شهر، نظام جامع آمار و اطلاعات، تدوین برنامه دوم فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری، نیازسنجی و رضایت سنجی عمومی شهر اصفهان با رویکرد محله محوری، تجربیات حمایت از پایان نامه دانشجویی ارشد و دکتری، تهیه سند پیشرفت محلات، تدوین برنامه اصفهان ۹۵، ممیزی و آسیب شناسی فرآیندهای شهرسازی در این گردهمایی ارائه می شود.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن در شهرداری ها، بررسی قانون جامع مدیریت شهری، تهیه پیوست های پروژه ها به ویژه پیوست فرهنگی، همکاری و مشارکت کلانشهرها در تهیه برنامه ششم کشور از موضوعات اصلی چهاردهمین گردهمایی کلانشهرها است.

گلستان نژاد با اشاره به موضوعاتی که در کمیته های تخصصی چهاردهمین گردهمایی مطرح می شود، خاطرنشان کرد: فعالیت شهرداری در اطلاعات مکانی و تهیه نقشه پایش شهر، شاخص های ارزیابی شهرداری های الکترونیک، برنامه دوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارزیابی عملکرد و نظام جامع مالی کلانشهرها، ساختار سازمانی پروژه های پژوهشی، یکسان سازی و کار مشترک اقلام آماری و تحقق اطلاعات آماری، نحوه مشارکت با مرکز آمار ایران برای سرشماری سال ۹۵ در کمیته های تخصصی مطرح می شود.

وی اظهار داشت: دبیرخانه کلانشهرها متشکل از ۸ کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، شیراز، قم، تبریز، کرج و اهواز شکل گرفته است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان تصریح کرد: البته به دلیل نزدیکی برخی از مسائل کلانشهرها با شهرهایی با جمعیت ۵۰۰ هزار نفر مانند ارومیه، اراک، کرمان، رشت و زاهدان این شهرها نیز در نشست های دبیرخانه کلانشهرها شرکت می کنند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.