شهرداری گرگان برگزار کرد :

برگزاری دوره آموزشی اخلاق و برخورد اسلامی ویژه عوامل واحد جلوگیری از تخلفات شهری...

تاریخ انتشار: 18 ژوئن 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهرداری گرگان یک دوره آموزشی برای عوامل واحد جلوگیری از تخلفات شهری (سد معبر و پلیس ساختمان ) با عنوان اخلاق و برخورد اسلامی را برگزار کرد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، دوره آموزشی دو روزه کارکنان واحد جلوگیری از تخلفات شهری این شهرداری با عنوان اخلاق و برخورد اسلامی در سه محور الف) برخورد اخلاقی و شایسته با متخلفان، ب) امانت داری و عدم تصرف به صورت شرعی در اموال مردم و عدم اخذ رشوه به صورت شرعی و قانونی از مردم و ج) توصیه های اسلامی با حضور ۳۰ نفر از آنان برگزار شد.

در این دوره آموزشی که به همت معاونت خدمات شهری و واحد حراست شهرداری برگزار شد، حجه الاسلام علی اکبر عموزاد، مشاور امور مذهبی شهردار گرگان با اشاره به نوع فعالیت کارکنان واحد جلوگیری از تخلفات شهری گفت: کارکردن در این حوزه گاهاً با تنش و برخورد بین شهروندان و نیروهای این بخش همراه بوده که لزوم برخورد منطقی و قانونی همراه با آرامش و متانت کمترین انتظار از نیروهای شهرداری در این بخش است.
وی افزود: سد معبر یک منکر اجتماعی است،کسانی که در رفع آن تلاش می کنند، آمرین به معروف و ناهیان از منکر هستند، لذا با منکر نمی شود با منکر برخورد کرد بلکه باید با اخلاق شایسته و رفتار مناسب، آنان را ارشاد نمود. وی ادامه داد: کار رفع سد معبر و تخلفات شهری، اعمال قانون در جهت رفاه حال شهروندان بر اساس ضوابط و مقررات است.
عموزاد با توصیه به کارکنان این بخش به رعایت تکریم مردم در برخوردهای قانونی گفت: همواره سعی کنید تا امانت دار باشید و اجناس و اموال مردم را حیف و میل نکنید و حق هیچ گونه تصرف در اموال مردم را شرعا و قانونا ندارید.
مشاور امور مذهبی و مسئول اقامه نماز شهرداری گرگان در ادامه با تأکید بر اینکه کسب روزی حلال بر هر مسلمانی واجب است، بر اتمام کار به موقع وکسب روزی حلال تاکیدکرد وافزود: در برخوردها و اعمال قانون همواره دو حق مد نظر است، ابتدا بحث حق ا… و دیگری حق الناس است که باید در راستای اعمال قانون و اجرای آن با رعایت این دو حق کار کنیم، در غیر این صورت خلاف شرع عمل کرده ایم . وی در خاتمه با بیان احادیث و روایات، آثار و تبعات لقمه حرام را به آنان متذکر شد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.