- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

طولانی ترین پل تقاطع غیر همسطح کاروانسرای سنگی یک تکمیل شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران به نقل از شهرنوشت، پروژه تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی یک، ارتباط ادامه بزرگراه شهیدحکیم با جاده قدیم تهران- کرج است و ساخت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم با جاده مخصوص تهران- کرج را با گردش های لازم، از طریق احداث ۴ پل اصلی و ۷ رمپ جهتی برقرار می کند. هم اکنون پیشرفت عملیات اجرایی در این طرح تاثیرگذار عمرانی از مرز ۸۵ درصد فراتر رفته و طولانی ترین پل تقاطع نیز ساخته شده است.
محمد حسن وساق، مجری طرح های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در این زمینه گفت: پل جهتی شرق جاده قدیم تهران-کرج به غرب جاده مخصوص تهران-کرج(به سمت کرج) که با ۸۲۷ متر طول، طولانی ترین پل تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی یک به شمار می رود، تکمیل شد.
وی با بیان اینکه تنها اقدام باقی مانده در پل جهتی شرق جاده قدیم تهران- کرج به غرب جاده مخصوص تهران- کرج، تکمیل مسایل مربوط به تامین روشنایی آن است، افزود: با بهره برداری از این پل جهتی، بخش عمده ای از تردد های اضافی در محدوده سه راه کاروانسراسنگی حذف خواهد شد.
وساق اضافه کرد: این گشایش ترافیکی به ویژه در شرایط فعلی که هنوز بخش های عمده ای از تقاطع غیرهمسطح کاروانسراسنگی یک زیر بار ترافیک نرفته است، تاثیر بسزایی بر افزایش نظم ترافیکی و کاهش مشکلات شهروندان خواهد داشت.
به گزارش شهرنوشت، تقاطع های غیرهمسطح کاروانسراسنگی ۱ و ۲ به لحاظ منافع و بهره مندی هایی که نصیب مناطق ۱۸، ۲۱و ۲۲ خواهند کرد، در حد و اندازه های یک پروژه ملی قرار دارند.
هم اکنون آنچه از مساحت معارضات ملکی موجود در پروژه کاروانسرای سنگی در محدوده منطقه ۲۱ باقی مانده، شامل حدود ۷ هزار متر مربع است که فرآیند توافق با مالکان آنها به سرعت به مرحله اعمال ماده ۹ نزدیک می شود.
البته بخشی از معارضات ملکی باقی مانده پروژه در محدوده شهرقدس قرار دارد که با مشارکت شهرداری شهر قدس با شهرداری منطقه ۲۱، فرآیند توافق و تملک این معارضات فراهم شده است.