در راستای ارتقای کیفیت زندگی: آموزش شهروندی سبزوار نهادینه می شود
مسئول آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار گفت:

در راستای ارتقای کیفیت زندگی: آموزش شهروندی سبزوار نهادینه می شود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

آموزش به عنوان ابزار موثر و کارآمد بشری در امر پرورش و بسط فرهنگ هاست با توجه به سرعت بالای تغییرات در جامعه بشری، نیاز به آموزش، نیازی مستمر و اساسی در جامعه امروز محسوب می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسن مختاری با بیان اینکه دوره های آموزش شهروندی به عنوان راهکاری مناسب برای انتقال پیام و مفاهیم شهروندی از طریق ارتباط چهره به چهره و مستقیم پیش بینی شده است، افزود: در واقع برگزاری دوره های فراگیر آموزش شهروندی با هدف افزایش آگاهی و ارتقای کیفیت زندگی شهری است که با مشارکت و حضور داوطلبانه عموم شهروندان شکل می گیرد.
وی با بیان اینکه واحد آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار در دو سرفصل درون سازمانی و برون سازمانی فعالیت خواهد کرد، اظهار داشت: در سرفصل درون سازمانی مباحثی مرتبط با مقوله های اجتماعی فرهنگی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، شهرسازی و معماری، فنی و عمرانی، مالی و اداری ارائه خواهد داد.
مختاری از اعلام همکاری آموزش و پرورش سبزوار و اداره فرهنگی هنری شهرداری با آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری خبر داد و گفت: آموزش و پرورش در اجرای طرح های شهر در دست بچه ها(دانش آموز آگاه =شهر پویا)، شهردار مدرسه، کانون والدین پیشتاز و اداره فرهنگی هنری نیز در راه اندازی خانه های آموزش شهروندی و ایستگاه های سیار آموزش شهروندی ما را در ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان یاری خواهند رساند.
مسئول آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار در ادامه تصریح کرد: نخستین دوره آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار با عنوان” هر خانواده یک فرشته نجات” برای رده های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و تمامی سازمان ها، ادارات، ارگان های دولتی و غیر دولتی طراحی و اجرا خواهد شد.
مختاری ادامه داد: در این دوره شرکت کنندگان به صورت کارگاه های تئوری و عملی با اصول اولیه ایمنی، امداد و کمک های اولیه به ویژه احیای قلبی ریوی آشنا خواهند شد.
مختاری عضویت در مجموعه آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار، استفاده از بسته های آموزشی و همچنین استفاده از کارگاه های آموزشی با تخفیفات ویژه را از مزایای شرکت در این دوره ها برشمرد.
وی همچنین گفت: در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی، این واحد اقدام به طراحی سایت اختصاصی آموزش شهروندی نموده است که در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.
مختاری در پایان گفت: این واحد از همه کسانی که می توانند ما را در رسیدن به شهری پویا یاری رسانند تقاضا دارد جهت همکاری به واحد آموزش شهروندی روابط عمومی شهرداری سبزوار مراجعه نمایند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.