شهردار اهواز در اختتامیه جشنواره شهر و رسانه: اهل ایده و فکر و اندیشه اند که شهرها را می سازند.
تاریخ انتشار: 28 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

شهردار اهواز در اختتامیه جشنواره شهر و رسانه: اهل ایده و فکر و اندیشه اند که شهرها را می سازند....

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در چهارمین جشنواره شهر و رسانه که شخصیتهای استانی و محلی شرکت داشتند، هریک به نوبت به ایراد سخنرانی در خصوص نقش و جایگاه رسانه در توسعه شهری پرداختند

خبیر معاون استاندار خوزستان با اشاره به اینکه رسانه یکی از ابزار دموکراسی است اظهار داشت: رسانه های استان نقش بسیار پررنگی را در مدیریت شهری و منطقه ای ایفا می‌کنند و به هر میزان که زمان به جلو می رود این نقش پررنگ تر می شود.
فرج الله خبیر رسانه ها را به عنوان یکی از ابزارهای دموکراسی عنوان کرد و افزود: قدمت فعالیت رسانه ها نسبت به تاریخ بشری بسیار جوان است. خبیر با بیان اینکه رسانه ها با فعالیت خود به افکار عمومی جهت می‌دهند، گفت: مدیران رسانه ها باید به محبت و تکثر گرایی توجه ویژه ای داشته باشند و فضای حاکم بر رسانه ها باید متشکل از تفکرات و عقاید متفاوت باشد.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه هیچ رسانه ای نمی تواند ادعا کند که منتقد است، اظهار کرد: مطالبی که در رسانه ها منعکس می‌شود متاثر از دیدگاه متولیان آن است. وقوع این مسئله بسیار طبیعی است اما باید اصل امانت داری در رسانه ها رعایت نشود به طور حتم نوعی بی اعتمادی در جامعه به وجود می‌آید.
خبیر افزود: هر کشوری برای خود قوانین وخطوط قرمزی دارد که نباید از سوی رسانه ها زیر پا گذاشته شود و خوشبختانه ما از این بابت در فضای رسانه ای استان با مشکلی مواجه نیستیم. معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به اهمیت بعد نظارتی رسانه ها عنوان کرد: رسانه ها باید هوشیار باشند و مطالبات و خواسته های شهروندان را به خوبی انعکاس دهند زیرا اگر این اتفاق نیفتد بسیاری از اشتباهات توسط مدیران تکرار خواهد شد.
پس ازآن قنواتی مدیرکل ارشاد خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وظیفه رسانه زدودن تفکرات منفی است
ایشان که با حضور در این جشنواره اولین سخنرانی خود بعد از حکم مدیر کلی را ایراد می کردند خطاب به رسانه ها گفت: رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر باید در راستای معرفی استان خوزستان به منظور جذب سرمایه گذار در همه بخش ها از جمله بخش های فرهنگی و هنری نگاه مجدد به خود و فضای رسانه ای حاکم بر جامعه بیاندازند. همایون قنواتی افزود: متاسفانه فضای منفی برای سرمایه گذاری در استان ایجاد شده که بخشی از فعالیت رسانه ها زدودن این تفکرات است.
پس از آن زیبا صالحپور عضو شورای شهر با اشاره به اینکه رسانه ها اختلافات درون شورایی را انعکاس ندهند
افزود: شورای شهر به عنوان یک نهاد سیاست گذار و ناظر نیازمند تعامل دوسویه با رسانه های استان است. وی وجه اشتراک شورا و رسانه ها را رابط بودن بین مسئولان و شهروندان عنوان کرد و گفت: رسانه ها با انجام وظایف خود که همان اطلاع رسانی است فضای حاکم بر جامعه را شفاف می کنند. اعضای شورای شهر نیز موظف هستند تا موضوعات مطرح شده از سوی رسانه ها را که حقیقاً دغدغه های شهروندان هستند تا حصول نتیجه پیگیری کنند.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: شورای شهر باید با انتقال موضوعات مطرح شده از سوی رسانه ها به مسولان مربوطه آنها را موظف کنند تا به خواسته های مردم تن دهند. وی افزود: متاسفانه در این زمان زیرساخت های لازم برای حضور در شوراها در جامعه فراهم نشده، به همین دلیل انتظار ما از رسانه ها این است که عملکرد شورای شهر را به نمایش بگذارند. در پایان این مراسم از نفرات برتر بخش های مختلف این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
در پایان مراسم سید خلف موسوی شهردار اهواز پس از اهدا جوائز به برندگان اظهار داشت: اینجانب تنها برای تشکر از اصحاب فکر و رسانه به اینجا آمدم و به شخصه معتقدم باید از همه تقدیر کرد و این مراسم تنها بجا آوردن رسم ادب و احترام است که بصورت نمادین تعدادی را بعنوان نمونه انتخاب کنیم اما در واقع همه شما نمونه و قابل افتخار و احترامید.
شهردار اهواز خاطر نشان کرد: مطمئنم حرکت خوزستان به سوی توسعه و بالندگی در این دوره بهتر از دوره های دیگر خواهد بود که البته مشروط به مشارکت و حضور صاحبان اندیشه که شما هستید می باشد.
ایشان در پایان با اشاره به این سخن که از قدیم گفتند شهرها را ما می سازیم اما شهرها هم مارا می سازند گفت: این سخن بدان معناست که اهل ایده و فکر و اندیشه اند که شهرها را می سازند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.