- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

۳۹درصد افزایش وصولی در بودجه ی سال ۹۲ داشتیم

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری زاهدان گفت : این سازمان در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار و با زیربنای ۶۳۰۰ مترمربع و ۲۴ شرکت حمل و نقل و۳۲ غرفه اعم از تجاری ، خدماتی ، بانک و غیره در حال خدمتگزاری به مردم شریف زاهدان و سایر مراجعین به پایانه می باشد .

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ محمدعمر حسین زهی زمانی گفت : پایانه های مسافربری جاده ای به عنوان زیرساخت شبکه ی حمل و نقل ارتباطی و مفصل ارتباطی جاده های برون شهری و درون شهری و کانون مدیریت و هدایت شهرها محسوب می شوند و به لحاظ نظام مند بودن سفرها و کاهش ترافیک شهرها و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی همیشه مورد توجه برنامه ریزان شبکه های حمل و نقل جاده ها در جهان بوده است و به عنوان زیرساخت و نیروی محرکه ی توسعه در حال حاضر به عنوان آخرین دستاورد و تکنولوژی پیشرفته در جهان محسوب می شوند .

وی به مشکلات ناشی از موقعیت خاص استان و شهر زاهدان اشاره کرد و گفت : این منطقه به علت هم مرز بودن با دو کشور افغانستان و پاکستان از اهمیتی خاص و استراتژیکی برخوردار است و با این وجود در سال قبل ۸۱۴/۸۸۶/۱ نفر مسافر توسط پایانه ی مسافربری شهرداری زاهدان جابجا شده اند .

وی اذعان داشت : این سازمان به صورت خودگردان اداره می شود و خیلی کم به کمکهای شهرداری و سایر ارگانها نیازمند می باشد و در واقع بودجه ی آن توسط خود سازمان تامین می شود به نحوی که بودجه ی سال ۹۲ این سازمان نسبت به سال ۹۱ از ۳۹ درصد افزایش وصولی برخوردار بوده است اما با این حال نتوانستیم در حد انتظار مسافرین و شهروندان گرامی ظاهر شویم .

وی در ادامه به برگزاری بیست و هشتمین مجمع عمومی اتحادیه پایانه های مسافربری شهرداری های کشور در زاهدان اشاره کرد و گفت : سازمان پایانه های مسافربری شهرداری زاهدان در سال ۱۳۸۳ به عضویت این اتحادیه درآمد که بعد از ۱۱ سال برای اولین بار میزبانی این مجمع به شهرداری زاهدان رسید .

وی هدف از برگزاری این مجمع را برطرف کردن مشکلات موجود در پایانه های مسافربری شهرهای مختلف ذکر کرد و افزود : اعضای این اتحادیه از طریق بازدیدهای مختلف به بررسی مسائل و مشکلات موجود می پردازند و در نهایت تجربیات هر منطقه در این مجامع مطرح و دست اندکاران این اتحادیه نسبت به چاره جویی در راستای حل مشکلات اقدام می کنند .

وی در پایان همکاری دستگاه ها و نهادهای مختلف را با این سازمان ضروری دانست و گفت : موضوع هزینه های آب و برق که رقم بسیار بالایی را شامل می شود هر ساله باعث می شود تا این سازمان با پرداخت هزینه های هنگفتی در این زمینه نتواند در جهت برطرف نمودن مشکلات و ارائه ی خدمات بیشتر اقدام کند لذا تقاضای ما اینست تا با کاهش قانونی هزینه های مورد نظر ، ما را در ارائه ی خدمات بهتر به مراجعین به پایانه مسافربری یاری نمایند .