ساماندهی ورودیهای شهر زاهدان در دست اقدام است
شهردار زاهدان گفت :

ساماندهی ورودیهای شهر زاهدان در دست اقدام است

تاریخ انتشار: 30 ژوئن 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

ساماندهی ورودیهای شهر زاهدان در دست اقدام است / مشارکت مردم و حمایت دولت در مسیر تحقق اهداف لازم و ضروریست / مردم در عمل باید ببینند که شهرداری به چه میزان کار کرده است
ورودی ها در شهرها دارای اهمیت بسزایی هستند و در واقع معرف شخصیت شهرها می باشند و در اولین برخوردی که هر بیننده و مراجعه کننده به آن شهر داشته باشد ، این ورودی ها هستند که تصویری از آن شهر را در ذهن ایجاد می کنند .
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ “دکتر سید مسلم سیدالحسینی” گفت : متاسفانه شهر زاهدان ورودی های مناسبی ندارد و یکی از برنامه های ما در سال جاری که در سالهای بعدی نیز تداوم خواهد داشت بحث اصلاح و زیباسازی ورودی های شهر زاهدان هم از نظر کالبدی و هم از جنبه ی منظر شهریست .
وی از ایجاد تغییراتی در ورودی های شهر از سمت میرجاوه و از سمت بم و زابل خبر داد و افزود : عملیاتهای مربوطه آغاز شده و بحثهای جدولگذاری ، زیرسازی ، فضای سبز ، آسفالت ، بهسازی معابر و سایر اصلاحات مورد نیاز را در دستور کار قرار داده ایم .
وی با تاکید بر ارتقای کمی و کیفی منظر در انجام اینگونه تغییرات گفت : به غیر از این دو ورودی موضوع اصلاحات خیابان مولوی حسین بر (چهار راه رسولی) و خیابان امیرالمومنین و بلوارشهید مطهری نیز با تاکید بر زیباسازی و ارتقای کمی و کیفی منظر در دستور کار می باشد که این خود نیاز به این دارد که ابتدا زیرساختهای آنها انجام شود .
شهردار زاهدان تصریح کرد : بازار رسولی یک پروژه ی بزرگیست و ما به دنبال آن هستیم که این مسیر پیاده محور شود و جریان ترافیک را از سمت خیابان مولوی حسین بر به سمت این بازار که یک بازار بسیار فعالی است کم کنیم و این مسیر به صورت پیاده باشد و البته یک سری مبلمان و تسهیلات شهری را در این مسیر تعبیه خواهیم نمود تا هم فضای فراغت و گردشگری مناسبی داشته باشد و هم معضلات و مشکلات را که امروزه داریم برطرف شود .
وی با اشاره به رشد جمعیت و گسترش بی رویه ی شهر زاهدان گفت : زاهدان جزء شهرهایی است که رشد جمعیت آن بسیار گسترده بوده و رشد کالبدی آن بسیار سریع و البته بدون برنامه و نا مناسب صورت گرفته و در این راستا رشد امکانات و تسهیلات شهری با رشد منابع شهرداری هماهنگی نداشته و این باعث ایجاد مشکلات و معضلاتی شده است .
وی اذعان داشت : شهرداری زاهدان از کمترین سرانه ی درآمدی در بین شهرداری های کشور برخوردار است لذا برای اینکه منابع مختلف دولتی و خصوصی را جذب کنیم بودجه ی امسال شهرداری زاهدان را نسبت به سال گذشته با ۵/۲ برابر افزایش تعریف کردیم تا بتوانیم با ارتقای بودجه در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف گام برداریم .
“سیدالحسینی” بیان داشت : هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی سعی داریم تا در ارائه ی خدمات به سمت جلو پیش رویم لذا تبلوری که برای شهروندان مهم است موضوع عینیت بخشیدن به این بودجه است و در واقع مردم در عمل باید ببینند که شهرداری به چه میزان کار کرده است .
وی در پایان یادآور شد : مشارکت مردم و حمایت دولت در رسیدن به اهداف بسیار مهم و ضروریست لذا برای تحقق اهدافمان باید یک فکر جدیدی شود و این با مشارکت مردم و حمایت دولت میسر می شود و در این صورت است که می توان تحولی را در زاهدان ایجاد کنیم .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.