با اجرای طرحهای اصلاح هندسی؛

افزایش ایمنی و کاهش ترافیک معابر سطح منطقه ۵ قم

تاریخ انتشار: 02 جولای 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اجرای طرحهای اصلاح هندسی در سطح معابر منطقه ۵ علاوه بر روان سازی و کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر باعث افزایش ایمنی و سهولت در تردد شده است.
به گزارش شهر نیوز، معابر سطح منطقه ۵ پس از اجرای طرحهای اصلاح هندسی ایمن تر و روان تر شده است.
سید جمال الدین حسینی با اشاره به روان سازی و کاهش ترافیک در مبادی ورودی شهر، از تاکیدات ویژه شهردار قم در این خصوص خبر داد و گفت: این طرحها پس از انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی و تصویب در کمیته فنی و شورای ترافیک به مرحله اجرا رسیده اند.
شهردار منطقه ۵ از اجرای پروژه های لچکی انتهای خیابان قدس(زاویه)، دوربرگردان بلوار خلیج فارس و اصلاح هندسی رینگ مسجد مقدس جمکران، احداث میدان خیابان جام جم۶(خلیج فارس)، دور برگردان بلوار امام علی (ع) در تقاطع میدان حضرت ولیعصر(عج) در شش ماهه نخست سال یاد کرد.
حسینی اجرای دوربرگردان ها را نیز با توجه به ضرورت ایمن سازی میادین، کاهش مسیر تردد و روان سازی رینگ میادین و همچنین تصویب آن در شورای ترافیک قابل اجرا خواند و اظهار داشت : تصادفات به عنوان یک اتفاق ناگوار در جامعه ما یک پدیده چند علتی است که یکی از آنها ، عوامل محیطی است. توجه به آمارها و بررسی های کارشناسانه در کنار این اتفاقات اجرای طرحهای ایمن سازی را بسیار ضروری و کارآمد نشان می دهد.
وی اجرای طرحهای ایمن سازی خاص در مقابل مراکز پر تردد همچون مساجد، مدارس، بازارچه ها و تقاطع ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص ذکر کرد و به اجرای سرعتکاه ، نصب علائم ترافیکی و هشداری، خط کشی مسیر های تعیین شده محل عبور عابران پیاده ، تعیین معبر خاص تردد معلولین ، نصب علائم ترافیکی دید در شب ، خط کشی های محوری، نصب راه بندهای مناسب جهت جلوگیری از تردد وسایل نقلیه به پیاده رو ها اشاره کرد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.