- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری جشن شب‌های رمضان در بوستان‌های شاخص قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم گفت: جشن شب‌های رمضان در بوستان‌های شاخص قم برگزار می‌شود.
به گزارش شهرنیوز، ابوالفضل وفایی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه ماه مبارک رمضان در شهرداری قم اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در بوستان‌ها یکی از محوری‌ترین فعالیت‌ها به شمار می‌رود.
وی افزود: نمایشگاه فرهنگی، مذهبی و ورزشی ویژه شب‌های ماه رمضان در بوستان هاشمی قم دایر شده که دارای غرفه‌‌های متعددی است؛ نجوم، رصد ستارگان و آموزش استهلال به صورت رایگان، آسمان‌نما، تفریحات و ورزش‌های سالم، مسابقات ورزشی و فرهنگی و … بخش‌ها و غرفه‌های گوناگون این نمایشگاه را تشکیل می‌دهد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه غرفه حلقه‌های معرفت، مشاوره و مباحث خانواده نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است گفت: از دیگر بخش‌های این نمایشگاه می‌توان به نقاشی کودکان، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، تصحیح قرائت قرآن و نماز، پرسش و پاسخ مذهبی و … اشاره کرد ضمن اینکه مشابه چنین نمایشگای در بوستان‌های مهدی، شهروند و جوان هم راه‌اندازی شده است.
وی ادامه داد: در بوستان‌های شهید بنیادی، علوی، گل‌ها، اطلس و شهریار هم جشن شب‌های رمضان برگزار می‌شود؛ از دیگر برنامه‌های فرهنگی ویژه این ماه نیز می‌توان به راه‌‌اندازی دو دستگاه اتوبوس با عناوین کتابخانه و سلامت اجتماعی به همراه کارشناسان مجرب در امر مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد که در اماکنی که امکان برپا کردن نمایشگاه ثابت نداشتند مستقر می‌شوند.
وفایی به همکاری شهرداری با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم در طول ماه رمضان اشاره کرد و افزود: برگزاری محافل قرآنی و اهدای جوایزی به شرکت‌کنندگان در این مجالس با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مسجد در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شیوه کار به این صورت است که کانون‌های زیادی در مساجد قم دارای گروه‌های تواشیح و جمع‌خوانی هستند که در طول ماه رمضان به اجرای برنامه می‌پردازند و قرار است در پایان این ماه مبارک، جوایزی به گروه‌های برتر اهدای کنیم، به این ترتیب مساجد نیز ترغیب می‌شوند گروه‌های جمع‌خوانی تشکیل دهند و حداقل مزیت این کار این است که هر مسجد دارای گروه تواشیح و جمع‌خوانی متشکل از نوجوانان همان محله خواهد بود که می‌توانند در مناسبت‌های بعدی به اجرای برنامه بپردازند.
وی به ویژه برنامه‌های سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در رمضان امسال اشاره کرد و گفت: در نظر داریم گروهی فعال و فرهنگی از میان بچه‌های مسجد تشکیل دهیم و علاوه بر این نمایشگاه فرهنگی امر به معروف و عفاف و حجاب هم در بوستان شهدای نوبهار با مشارکت حوزه ۱۲ بسیج برپا خواهد شد.
وفایی از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در بوستان غدیر قم همزمان با شب میلاد امام حسن(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: این مسابقه به همت دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌شود و ثبت نام در آن هم از طریق همان مجموعه صورت می‌گیرد؛ در مجموعه کارتینگ بوستان غدیر هم جشن پرواز بادبادک‌ها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/