شهردار قم:

کمک های غیر مستقیم به نشریات محلی با هدف تقویت اقتصادی آنها مد نظر شهرداری است...

تاریخ انتشار: 13 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار قم با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی صحیح در مورد مباحث مدیریت شهری گفت: بهترین روش آن است که کمک‌های غیر مستقیم به نشریات و با هدف تقویت اقتصادی آنها صورت بگیرد.

به گزارش شهرنیوز، محمد دلبری امروز در هفتاد و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: در مورد مسئله اخیر برق گرفتگی کودکی قمی در یکی از بوستان‌ها، برخی نشریات با پرداختن به مسائل احساسی و انتشار برخی تصاویر، جریان‌سازی داشتند.
وی افزود: در نقطه مقابل یکی از پاکبان‌ها در نیمه شب در حال نظافت خیابان بوده ولی هیچ رسانه و دستگاهی این موضوع را مورد توجه قرار نداد، رفتار دوگانه با مسائل شهری و حوادث، خلاف اخلاق حرفه‌ای است.
شهردار قم با بیان اینکه بهتر دیدیدم امکاناتی حتی با آرم شهرداری در اختیار نشریات قرار بگیرد تا آنها هم به عنوان مثال یک صفحه از روزنامه خود را در راستای درج مطالب مدیریت شهری اختصاص دهند گفت: بهسازی امکانات سخت‌افزاری مطبوعات و نشریات استان موجب تقویت آنها و بهبود وضعیت انتشار آنها خواهد شد و در کنار این امر، مباحث مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی هم بهتر از شرایط کنونی در اختیار مردم قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: مجوز انتشار نشریه داخلی در شهرداری قم موجود است و مجوز نشریه سراسری هم وجود دارد که هیچ استفاده‌ای از آن نشده است.
دلبری با اشاره به بازدیدی که از روزنامه شهرداری اصفهان صورت گرفته است عنوان کرد: چندین موضوع در شهرداری مطرح شد؛ ارتباط با صدا و سیما و تعامل با مدیریت شهری و اطلاع‌رسانی روزنامه‌ای از جمله این مباحث هستند.
شهردار قم افزود: اگر شهرداری قم بخواهد روزنامه‌ای جدید راه‌اندازی کند با هزینه‌ها و موضوعات جدیدی نیز روبرو خواهد شد و در عین حال مزایایی از جمله اطلاع‌رسانی دقیق و کامل به مخاطبان و شهروندان و نیز دخیل نشدن موضوعات سلیقه‌ای توسط روزنامه‌ها بر آن مترتب است.
وی به پیشنهاد دوم شهرداری قم اشاره و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم مطالب و مباحث مدیریت شهری را در مطبوعات محلی درج کنیم و آنها هم از نظر مالی تقویت شوند، می‌توان قراردادی هزینه‌ای منعقد کرد ولی این امر ممکن است موجب فاصله گرفتن از اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای شود زیرا در حال حاضر انتقادات خوبی توسط روزنامه‌‌ها و سایت‌ها مطرح می‌شود که مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دلبری ادامه داد: کمک غیر مستقیم به نشریات مد نظر شهرداری است تا آنها هم مسائل شهری را در صفحات خود منتشر کنند؛ به نظر ما بهترین روش آن است که کمک‌های غیر مستقیم به نشریات و با هدف تقویت اقتصادی آنها صورت بگیرد.
شهردار قم خاطرنشان کرد: هنوز صحبتی با روزنامه‌ها برای کمک به آنها نشده و اگر اعضای شورا موافق هستند می‌توان جلسه‌‌ای با حضور مدیران مطبوعات محلی برگزار کرد و مسائل را مورد بررسی قرار داد و پیشنهادات آنها را هم شنید.
انتهای پیام/

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.