احداث کارخانه کمپوست  بهشهر تنها ، حلال مشکلات زیست محیطی خواهد بود
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر:

احداث کارخانه کمپوست بهشهر تنها ، حلال مشکلات زیست محیطی خواهد بود...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

کمپوست زباله هزینه ایی بیش از هزینه فعلی خواهد داشت

به گزارش IMG_0362 جلسه کارگروه پسماند شهری و روستایی شهرستان با ارایه روند گزارش و پیشرفت کارخانه کمپوست با حضور حمیدآزموده شهردار بهشهر، مجتبی اسدی بخشدار مرکزی و شهرداران سه شهرستان همراه با کارشناسان محیط زیست و شبکه بهداشت برگزار گردید .

حمیدآزموده شهردار بهشهر باابراز امیدواری از پیشرفت کارخانه کمپوست و خرید دستگاه ویندرو با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی عنوان کرد:
مسلما با تمام مشکلات و هزینه ایی که کارخانه کمپوست در آینده برای ما خواهد داشت اما با بهره برداری از این کارخانه معضل پسماندهای زباله های خانگی، بیمارستانی وخطرناک دراین شهرستان حل خواهد شد .
شهردار بهشهر در این جلسه با اشاره به اینکه سه شهرستان ِ بهره مند از کارخانه کمپوست بهمراه روستاهای مجاور با جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله تولید خواهند کرد عنوان داشته است که:
با تفکیک زباله های خشک از مبدا توسط شهروندان مطمئنا حجم زباله کاهش داشته و مهم اینست که باقی مانده زباله نیز به عنوان ریجک باید توسط ماشین آلات پسماند خشک بسته‌بندی وبه نقطه ایی دیگر منتقل و ذخیره شود که هزینه ایی مازاد را بر دوش ما خواهد گذاشت .

حمیدآزموده با تاکید بر اینکه تامین هزینه انتقال زباله مهمترین دغدغه شهرداران سه شهرستان میباشد یادآوری کرده است :

به منظور انتقال زباله به کارخانه کمپوست مسلما هزینه ایی چندین برابر هزینه فعلی برای شهرداریها مخصوصا شهرداریهای غرب و شرق بدلیل مسافت طولانی و استهلاک ماشین آلات خواهد داشت و ناگفته نماند که احداث کارخانه کمپوست بهشهر تنها ، حلال مشکلات زیست محیطی بوده و بازگشت مالی یقینا نخواهد داشت .

شهردار بهشهر در ادامه با تاکید بر فراگیری فرهنگ تولید زباله کمتر و نیز تفکیک زباله از مبداء بین شهروندان گفت:
در صورت گسترش فرهنگ تفکیک زباله از مبداء، علاوه بر افزایش میزان درآمدزایی از محل فروش اجناس تفکیکی زباله ها برای پیمانکاران ، فرآیند بازیافت و تولید کمپوست نیز با هزینه کمتر و سرعت بیشتری انجام خواهد شد که در صورت تفکیک صحیح از مبداء بخش قابل توجهی از هزینه های بازیافت و تفکیک زباله در محل کارخانه کاهش می یابد..

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.