روابط عمومی شهرداری منطقه سه مشهد:

بهبود عبور و مرور شهری نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: 16 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

یکی از مهمترین وظایف اداره ترافیک نصب و اجرای علائم ترافیکی و یا بازسازی و مرمت علائم فرسوده به عنوان یکی از ابزارهای کنترل و مدیریت حمل و نقل در شهر می باشد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ایجاد زیبایی بصری، تلطیف محیط و رفع مشکلات منطقه در گرو نگاه دقیق علمی و متکی به روحیه خدمت‌رسانی و خدمت‌گذاری است و در این راستا بایستی تلاش شود تا فرهنگ اسلامی و ایرانی همراه با زیباسازی در آن رعایت شود و بر همین اساس و با توجه به موقعیت منطقه در هسته زائرپذیر پایتخت معنوی ایران، لزوم بهبود فضای زائرپذیر و انجام اقدامات اساسی در این راستا اهمیت دو چندان یافته است. هر چند در نهایت آنچه مهمترین عامل در کاهش ترافیک شهری است فرهنگ سازی برای شهروندان است.
وی در ادامه بیان کرد: به منظور زیبا سازی و پاکسازی محیط شهری اجرای خط کشی محوری ۲۵۰۰۰ هزار متر طول در سه ماهه نخست سال جاری که با هزینه ای بالغ بر ۳۷۱۷۲۵۲۰۰ ریال، تهیه و اجرای رنگ آمیزی ۶۰۰ متر مربع بلوک عابر پیاده با دو رنگ جزئی در سطح منطقه که با اعتباری بالغ بر بیش از ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است .
وی همچنین افزود: در راستای تسهیل رفت و آمد و اطلاع رسانی مطلوب مسیرهای شهروندان اقداماتی در سه ماه گذشته سال جاری انجام شده است که از این بین می توان به تهیه و نصب بیش از ۲۵۰ مورد تابلوی ترافیکی با هدف بهبود عبور و مرور و کاهش تصادفات در کنار سرعتگیرها، سرعتکاه ها و تقاطع های پر حادثه و دور برگردان ها اشاره نمود که هزینه ای بالغ بر ۲۳۲۰۶۰۰۰۰ ریال مصروف آن شده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: اجرای رنگ آمیزی یکی از راه های فرهنگ سازی است که با یک برنامه ریزی مناسب که علاوه بر زیباسازی فضای بصری شهر می تواند باعث افزایش نشاط و تقویت روحیه شهروندان شود، تهیه و اجرای رنگ آمیزی ۱۰۰ متر مربع سرعتگیر با رنگ دوجزئی که با اعتباری بالغ بر ۴۴۶۴۰۰۰۰ ریال دانست.
شهردار منطقه سه افزود: این اقدامات در راستای افزایش سطح رضایتمندی و خدمت رسانی و رفاه حال شهروندان و زائران انجام گرفته است که امید داریم این روند تا پایان سال جاری استمرار یابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد : برای اجرای تمامی عملیات های ذکر شده فوق در این سه ماهه، اعتباری بالغ بر ۹۹۰ میلیون ریال هزینه گردیده که تلاش مجموعه منطقه سه هزینه کرد بهینه و با کمترین هدر رفت بوده است تا بتوانیم به شعار اقتصاد مقاومتی در حد توان جامه عمل بپوشانیم.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.