احداث سومین تقاطع غیر همسطح در محور گلشهر- ناهارخوران
معاون فنی و عمران شهرداری گرگان خبر داد:

احداث سومین تقاطع غیر همسطح در محور گلشهر- ناهارخوران

تاریخ انتشار: 16 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تقاطع محور گلشهر- ناهارخوران به صورت غیر همسطح مطالعه و طراحی می شود.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، معاون فنی و عمران این شهرداری گفت با مطالعات سومین تقاطع شهر در محدوده سه راهی گلشهر این تقاطع به صورت غیر همسطح اجرا می شود.
محسن احمدی افزود: بر اساس مطالعات طرح جامع ترافیک شهر گرگان وبرداشت های ترافیکی صورت گرفته از این محور و بنابر تصمیمات اتخاذ شده درجلسات متعدد فنی وکارشناسی، اجرای سومین تقاطع غیر همسطح در محور گلشهر به ناهارخوران قطعی گردیده است.
وی افزود: به بررسی مواردی همچون وضعیت معابر، دسترسی ها، حرکتهای گردشی مورد نیاز، وضعیت توپوگرافی منطقه، شرایط هندسی تقاطع، املاک مجاور طرح و برآورد اولیه هزینه های احداث ، استملاک اراضی و جابجایی تاسیسات، پرداخته شد و همچنین ضرورت پیش بینی فضای لازم برای کریدور حمل و نقل ریلی درگزینه های مختلف زیرگذر و روگذر و حرکتهای همسطح آن برای این محور هشت گزینه مورد نظر بود که با در نظر گرفتن افق آینده شهر،گزینه پیشنهادی مهندسین مشاور برای این تقاطع غیر همسطح به صورت زیرگذر با امکان حمل ونقل سریع ریلی خواهد بود.
گفتنی است : مطالعات وطراحی دومین تقاطع غیرهمسطح شهرگرگان موسوم به تقاطع زیرگذر میدان معلم که در پایان سال گذشته آغاز شد طبق برنامه زمانی پایان یافته و فرآیند انتخاب پیمانکار برای آن به انجام رسیده است.
لازم به ذکر است بر اساس برنامه مدیریت شهری و مطابق چارچوب بودجه مدون سال،۱۳۹۳شهرداری در نظر دارد عملیات اجرایی تعداد سه تقاطع غیر همسطح را در شهرگرگان شروع نماید.

**************************************************

معاون فنی و عمران شهرداری گرگان خبر داد:
احداث چهارمین تقاطع غیر همسطح گرگان در تقاطع تابلو
مطالعات چهارمین تقاطع غیر همسطح شهر گرگان آغاز شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان، معاون فنی و عمران این شهرداری از انجام مطالعات چهارمین تقاطع غیر همسطح شهر در تقاطع تابلو (چاله باغ – ولی عصر (عج)) خبر داد.
محسن احمدی افزود: با توجه به مطالعات ساماندهی و طرح جامع ترافیک شهر گرگان و جلسات کارشناسی، مرحله اول مطالعات این تقاطع در دست انجام می باشد .
وی ادامه داد: مشاور با تکمیل مطالعات و طراحی و بررسی وضعیت معابر و دسترسی های اطراف این محور، انجام مطالعات ژئو تکنیک و نقشه برداری و انجام آمار برداری ترافیکی، گزینه های مختلف غیر همسطح را پیشنهاد نموده است.
به گفته معاون فنی و عمران شهرداری گرگان: زیرگذر چپگرد از بلوار قدس (چاله باغ) به سمت خیابان ولیعصر(عج)، روگذراز ناهارخوران به بلوار قدس (چاله باغ)، زیرگذر شمالی – جنوبی خیابان ولی عصر(عج)، زیرگذر شرقی – غربی و زیرگذر جنوب به شمال از جمله گزینه های مورد مطالعه برای این محور می باشد.
احمدی در ادامه گفت: در نهایت مقرر شد مشاور با در نظر گرفتن کریدور حمل و نقل ریلی (حمل و نقل سریع) گزینه نهایی را مطالعه و به منظور بررسی و نتیجه گیری اعلام نماید.
گفتنی است : مطالعات وطراحی دومین تقاطع غیرهمسطح شهرگرگان موسوم به تقاطع زیرگذر میدان معلم که در پایان سال گذشته آغاز شد طبق برنامه زمانبندی پایان یافته و فرآیند انتخاب پیمانکار برای آن به انجام رسیده است. سومین تقاطع غیر همسطح نیز در محور گلشهر به ناهار خوران اجرا خواهد شد.
لازم به ذکر است بر اساس برنامه مدیریت شهری و مطابق چارچوب بودجه مدون سال۱۳۹۳، شهرداری در نظر دارد عملیات اجرایی سه دستگاه تقاطع غیر همسطح را در سال جاری شروع نماید و در راستای تحقق هدف یاد شده مطالعات هر سه تقاطع در دست انجام می باشد. ضمنا روگذر میدان شهید قندهاری نیز در تاریخ ۱۲ مردادماه ۱۳۹۳ طبق برنامه اعلام شده ساعت ۹ شب به بهره برداری می رسد.
روابط عمومی شهرداری گرگان

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.