ایمنی، آرامش و سهولت حمل و نقل شهری یکی از عوامل مهم در توسعه شهرهاست
شهردار اهواز گفت:

ایمنی، آرامش و سهولت حمل و نقل شهری یکی از عوامل مهم در توسعه شهرهاست...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

نخستین نشست مشترک شهردار اهواز با رسولی معاون برنامه ریزی و اقتصادی حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و با حضور غلامرضا سبزعلی، حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری از اعضای شورای شهر، درویش زاده مدیر کل راه آهن جنوب، یزدی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، سرهنگ خرسندی نژاد رییس پلیس راهور استان برگزار شد.
در این جلسه شهردار اهواز ضمن خیر مقدم به مهندس رسولی معاون برنامه ریزی و حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: راه آهن اهواز حدود ۴۶۰ هکتار زمین در محدوده شهر اهواز دارد و بسیاری از این زمین ها بصورت بلا استفاده است که تفاهمات خوب و مثبتی در این خصوص در تهران با حضور دکتر پورسید آقایی معاون وزیر و سید شریف حسینی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی انجام شد.
سید خلف موسوی افزود: ایستگاه راه آهن اهواز در وسط شهر قرار گرفته که از نظر زیباسازی باید روی آن کار شود تا بتوانیم ایستگاه راه آهن زیبایی داشته باشیم و در مقطع شهر مسیرهایی بدون مزاحمت برای شهروندان ایجاد کنیم.در خیلی از مراکز کشورها راه آهن وسط شهر هست اما احساس نمیشود که مزاحم باشد بلکه مردم از اینکه راه آهن در مرکز شهر است خوشحال هستند. اما مردم در اهواز این احساس را ندارند چرا که در اهواز راه آهن وسط شهر است اما مزاحم و نازیباست.
وی در ادامه افزود: در خصوص اجرای طرح های مشترک میان شهرداری و راه آهن از شورای اسلامی شهر اهواز قول همکاری گرفته ایم که امیدواریم این پروژه ها زودتر عملیاتی شود.
شهردار اهواز اظهار داشت : اعتقاد دارم می توانیم در بحث توریسم از اراضی راه آهن در محدوده شهر اهواز که بالغ بر ۱۴ هکتار است استفاده کنیم و با ایجاد جاذبه های تفریحی و فضای سبز شاهد شکوفایی شهر اهواز باشیم .
موسوی با اشاره به اینکه ایمنی، آرامش و سهولت حمل و نقل شهری یکی از عوامل مهم در توسعه شهرها به شمار می رود افزود: با تعامل طرفین، کلیه تقاطع های همسطح ریلی در شهر اهواز به پروژه های تقاطع های غیر همسطح تبدیل می شود.
شهردار اهواز تصریح کرد: ایستگاه قطار کارون به لحاظ عدم دسترسی مسافر به حمل و نقل درون شهری دچار مشکل است و امیدواریم پروژه اتصال خیابان امام (ره) به پل آیت الله بهبهانی سریعتر انجام شود.
در ادامه رسولی معاون برنامه ریزی و اقتصادی حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اظهار خرسندی از برگزاری این جلسه و با اهمیت شمردن موضوعات مطرح شده گفت: در همه کشورها ایستگاه های قطار موجود در شهرها یکی از المان های معماری هویت بخشی آن شهر است و از وقتی که خاطر ما بوده این ساختمان ها با این هویت و ارتباط وجود داشته و بایستی مشکلاتش را برطرف و نقاط قوت آن تقویت شود تا تبدیل به یک مجموعه ارزشمند شهری در محدوده زندگی شهروندان گردد.
وی افزود: وقتی به سال های قبل شهری مانند اهواز برمی گردیم، شهر کوچکتر بوده مسائلش نیز کمتر بوده و هرچه گسترده تر می شود افزایش جمعیت، تعداد خودروها و تردد ها، مشکلات را تشدید می کند.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در جلسه ای که با مهندس سیاحی معاون فنی عمرانی استاندار در این خصوص داشتیم به این موضوع اشاره کردم و گفتم آقای شهردار برای طرح موضوع پیش قدم شده اند . ایشان هم فرمودند که این تشخیص خیلی خوب شهردار بود و اقدامشان مورد تایید است و ما همکاری و حمایتهای لازم را از این اقدام انجام خواهیم داد.
رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: برای توسعه و حمل و نقل ریلی برنامه ۸ ساله ای را مصوب و از ابتدای سال جاری آن را شروع کردیم که جدول منابع مورد نیاز این بخش نیز تنظیم گردیده. در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز یکی از ارکان ما توجه به حمل و نقل ریلی است و با توجه به اراضی که راه آهن در اختیار دارد تلاش می کنیم توسعه شهر اهواز بیشتر و مشکلات آن کمتر شود.
در پایان نیز بازدیدی جهت بررسی مشکلات مطرح شده از املاک و اراضی راه آهن در سطح شهر اهواز با حضور رسولی، درویش زاده، سبزعلی ، یزدی و شفیع پور انجام شد.
Attachments area
Preview attachment seyed(9).jpg
Image
seyed(9).jpg

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.