امسال اعتباری حدود ۲۰میلیارد تومان را برای فضای سبز در نظر گرفته ایم
شهردار زاهدان بيان داشت :

امسال اعتباری حدود ۲۰میلیارد تومان را برای فضای سبز در نظر گرفته ایم...

تاریخ انتشار: 20 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر زاهدان در سکونتگاه های بسیار ضعیفی از لحاظ رتبه ی شهری زندگی می کنند/ حدود ۹۰۷ دستگاه تاکسی فرسوده دارای عمر بالای ۱۰ سال داریم /امسال اعتباری حدود ۲۰میلیارد تومان را برای فضای سبز در نظر گرفته ایم

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ شهردار زاهدان گفت : امسال رویکرد برنامه های ما بیشتر در مسیر ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات شهر و عمران شهری و از یک طرف مباحث مربوط به زیباسازی شهر و توجه به مسائل حاشیه نشینی است .
دکتر سید مسلم سید الحسینی افزود : بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر زاهدان در سکونتگاه های بسیار ضعیفی از لحاظ رتبه ی شهری زندگی می کنند وی گفت : برنامه های ما متمرکز است و الان عملیات خیلی از پروژه های آغاز شده و همچنین خیلی از پروژه ها مطالعاتشان به پایان رسیده است و این قول را به مردم می دهیم که شهر زاهدان امسال شاهد به ثمر رسیدن یک سری از پروژه ها خواهد بود .
وی در پاسخ به سوال مربوط به بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی گفت : در حوزه ی حمل و نقل و توسعه ی آن باید اقدامات جدی صورت گیرد و به سمتی پیش برویم که نیازهای زاهدان به عنوان یک کلان شهر در این زمینه بهبود یابد و تقویت شود و به صورت پیوسته ادامه داشته باشد.
وی بیان داشت : حدود ۹۰۷ تاکسی فرسوده وجود دارد که دارای عمر بالای ۱۰ سال می باشند که هم از لحاظ حمل و نقل عمومی از رده خارج هستند و هم به لحاظ ایجاد آلودگی زیست محیطی و همچنین به علت داشتن ظاهری نامناسب ، کیفیت ارائه ی خدماتشان پائین است .
وی از اعطای مهلت دو هفته ای برای ثبت نام جهت تعویض تاکسی های فرسوده خبر داد و گفت : اخیراً طبق مکاتبه ای که از طرف سرپرست معاونت نوسازی ناوگان سازمان شهرداری ها انجام شده مقر گردید که دارندگان اینگونه خودروها ظرف مدت دو هفته به سازمان تاکسی رانی مراجعه و نسبت به ثبت نام جهت تعویض خودروی فرسوده اقدام کنند و با توجه به اینکه فاز اول این طرح آغاز شده است انشاءا… این امر ادامه خواهد یافت .
این مقام مسئول اضافه کرد : خودروی مورد نظر جهت جایگزینی تاکسی های فرسوده سمند می باشد ضمن اینکه برای این امر مبلغ ۲۰میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است و ما از تمامی افرادی که مشمول این طرح می شوند تقاضا داریم در مدت تعیین شده به سازمان تاکسی رانی مراجعه و اقدام لازم را به عمل آورند .
وی اظهار داشت : قرار است تعداد ۲۰۰۰ خودرو که با انرژی خورشیدی( انرژی پاک ) کار می کنند وارد کشور شود که بخشی از آنها سهمیه ی شهر زاهدان است و پیگیر هستیم تا این سهمیه عملیاتی شود.
وی در ادامه به موضوع عدم روشنایی کافی در برخی از نقاط شهر که رفع آن به شدت مورد تقاضای مردم است گفت : این امر جزء وظایف دوستانمان در اداره ی بر ق می باشد و با توجه به اینکه شهر زاهدان شهریست که مردم اکثراً شبها جهت گذراندن اوقات فراغت و تفریح از آن استفاده می کنند لذا مکاتبات و پیگیری های لازم را در این خصوص انجام دادیم که خوشبختانه با همکاری خوب مسئولین اداره برق که جای تقدیر دارد روشنایی بسیاری از معابر که دارای مشکل بودند برطرف شده است و انشاءا… این امر در سایر نقاط مورد نظر نیز ادامه خواهد یافت .
وی در پایان به موضوع فضای سبز شهری اشاره کرد و توضیح داد : در حوزه ی فضای سبز امسال اعتباری حدود ۲۰میلیارد تومان را در بودجه ی شهرداری در نظر گرفته ایم که این مقدار حدود سه برابر مبلغ سنوات گذشته می باشد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته انشاءا… در زمینه اجرای برنامه هایمان مشکلی نخواهیم داشت .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.