- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

فقدان ِ مدیریت و رابطه درست علمی برای حمایت از معلولین در سیاستگذاری حائز اهمیت است

با شنیدن صدای هنرمندان ِ معلول ، آنان را از حاشیه و انزوا خارج کنیم

حمیدازموده شهردار بهشهر طی بازدیدی نسبت به بررسی مشکلات معلولان پرداخت .
حمیدآزموده شهردار بهشهر که با هدف بررسی نیازمندیهای شهری معلولان به این بازدید پرداخته عنوان داشته است که:
معلولیت مشکل فرد نیست بلکه از مشکلات سنگین جامعه است در نتیجه تمام مسئولان باید در قبال آنان احساس مسئولیت کرده و برای رسیدگی به امور معلولین برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.
شهردار بهشهر با اشاره به اینکه متأسفانه، آنچه در کشور ما بیش از همه خودنمایی می‌کند، فقدان مدیریت علمی است ادامه داده است که:

حمایت از حقوق معلولین و فراموش کردن این اصل در سیاستگذاری بسیار مهم بوده و شهرداران با حمایت از معلولان و زنان سرپرست خانوار و. ایجاد بازارهای خود اشتغالی و نمایشگاههای حاصل از دستاوردهای خانگی میتوانند گوشه ایی از بار مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنان را کاهش داده و مرهم باشند .
حمیدازموده در خصوص استفاده از توانمندیهای بالقوه معلولان در طرحهای شهری تاکید داشته است که:
امروزهنر معماری که چکیده ای از اندیشه ی انسان است، در معلولان و زنان سرپرست خانوار می تواند گامی بزرگ در راه توانبخشی، آسایش و استقلال آنان به شمار رود و ما مشتاقیم که با معرفی هنرمندان ِ معلول و افرادی که دارای قابلیت طرحهای اجرایی در شهر بوده در نقاشی و طراحی نمادهای شهری از معلولان استفاده کرده تا به حاشیه و انزوا کشانده نشوند اما با کمال تاسف باید گفت که ما از این فلسفه بسیار دوریم ولی برای جبران هیچ وقت دیر نیست .
شهردار بهشهر با این مضمون که سعی کنیم همیشه معلولیت فرد را ندیده و خلاقیت برای ما مهم باشد ادامه داده است که:
به جامعه و فرزندانمان آموزش دهیم که رفتار صحیح و درست و برخورد منطقی با معلولان را بدانند چرا که آنان جزئ مهمی از جامعه بوده و اهمیت به آنان یعنی ویترین خلاقیت و معلولان دستانی داشته که حکمت زندگی را تفسیر می کنند .
در پایان شهر دار بهشهر از کلیه بخشها و واحدهای بهزیستی و پارک مجاور به منظور ارائه تسهیلات ویژ ه معلولان بازدید کردند .
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بهشهر