تاریخ انتشار: 15 فوریه 2020 - اخبار شوراها

تحقق صددرصدی بودجه سال ۹۸ شهرداری زاهدان برای نخستین بار پس از ده سال...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تحقق صددرصدی بودجه سال ۹۸ شهرداری زاهدان برای نخستین بار پس از ده سال؛ تنظیم متمم بودجه سال ۹۸ و ارسال پیشنهاد بودجه ۶۰۰ میلیاردی سال ۹۹

⬅️ حامد حسین زهی مدیر برنامه وبودجه شهرداری زاهدان با علام این خبر گفت : به لطف خداوند متعال و تلاش های شبانه روزی و مستمر کلیه کارکنان خدوم مجموعه شهرداری زاهدان ، بودجه سال ۹۸ شهرداری زاهدان برای اولین بار پس از ده سال محقق و در حال تنظیم متمم آن طی هفته آتی و ارسال به شورای محترم اسلامی شهر هستیم.

?وی در ادامه همچنین افزود :بودجه پیشنهادی سال آینده ی شهرداری زاهدان نیز ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که جهت تصویب تقدیم شورای محترم اسلامی شهر می شود. پنجاه درصد از بودجه ی سال ۹۹ شهرداری زاهدان به هزینه های جاری و پنجاه درصد آن به پروژه های عمرانی اختصاص یافته است. وی افزود : براساس موارد ابلاغی از سوی وزارت کشور ، تغییراتی در ساختار بودجه ریزی شهرداری ها ایجاد گردیده بطوری که سعی شده است تا بودجه ریزی با رویکرد مبتنی بر عملکرد تدوین شود .

?وی تصریح کرد : در بودجه سال آینده همانند سال ۹۸ با عنایت به راه اندازی خزانه داری، بودجه مناطق ، سازمانها و شهرداری مرکزی به صورت یکجا و متمرکز دیده شده است؛ در واقع این امر با هدف جلوگیری از ایجاد پراکندگی در تدوین آن صورت گرفته است .
لازم بذکر است که خزانه داری شهرداری زاهدان از ابتدای سال ۹۸ برای اولین بار راه اندازی شده و از این حیث در کشور جز شهرداری های پیشتاز می باشد.

?مدیر برنامه و بودجه ی شهرداری زاهدان ایجاد توازن و نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در بودجه ی سال آینده را مهمترین ویژگی آن عنوان کرد و گفت : سعی کردیم در راستای منطقی سازی دقیق و ایجاد ارتباط بین برنامه ریزی و بودجه گام برداریم و به همین جهت توجه به پروژه های محرک توسعه ، جلب مشارکتهای مردمی و توزیع متوازن و عادلانه پروژه های عمرانی در مناطق مختلف شهر بعنوان رویکرد اصلی آن در نظر گرفته شده است .

?حسین زهی تکمیل پروژه های ادامه دار سال جاری ، بهبود وضعیت آسفالت معابر و ترمیم نوارهای حفاری ، تهیه و اجرای طرح جامع ساماندهی هدایت آبهای سطحی ، ارتقاء سرانه فضای سبز و راه اندازی سیستم یکپارچه آبیاری، ادامه ی روند پیاده روسازی نقاط مختلف شهر ، احداث المان های ثابت شهری ، توجه ویژه به برنامه های اجتماعی و فرهنگی و …. را الویت های بودجه ی سال آینده شهرداری زاهدان عنوان کرد .

?وی در خصوص میانگین رشد بودجه ی تحقق یافته شهرداری زاهدان با توجه به تحول و نوسازی اداری صورت گرفته به ویژه اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌های اداری گفت : بودجه ی محقق شهرداری زاهدان در سال ۹۵ و همزمان با پایان دوره مدیریت محترم شهری سابق مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ و با شروع بکار شورای محترم اسلامی شهر کنونی و تیم مدیریت شهری جدید به مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان افزایش یافت . سال ۹۷ بودجه محقق این شهرداری ۲۰۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۸ با یک رشد بیش از دو برابری نسبت به سال گذشته و رشد بیش از سه برابری نسبت به دوره ی مدیریت شهری سابق به مبلغ ۴۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که امکان افزایش این میزان تا پایان سال به ۴ برابر نیز وجود دارد.

?وی ادامه داد : به عبارت دیگر می توان گفت در دوره ی چهارم شورای محترم اسلامی شهر، طی چهار سال بودجه ی شهرداری زاهدان دو برابر شده بود در حالیکه هم اکنون در نیمه ی دوره پنجم شورای محترم اسلامی شهر قرار داریم و بودجه ی شهرداری زاهدان بیش از سه برابر در این دوره رشد داشته که در نوع خود بی نظیر است.

?وی در پایان به برخی دیگر از شاخصه های بودجه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت : حقوق کارکنان شهرداری زاهدان با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ در بودجه سال آینده پیش بینی گردیده است؛ همچنین بودجه سال ۹۹ به نحوی تدوین گردیده که مکانیزم اطمینان بخشی از روند پیشرفت پروژه ها را ارائه و موضوع پروژه های اولویت دار و رعایت صرف و صلاح شهروندان مدنظر باشد تا بتوان زمینه ی خدمات رسانی بیشتر را برای شهروندان زاهدانی فراهم نماید.

چاپ چاپ