ایستگاه های متروی  پهنه شمال برای مقابله با بحران، تجهیز می شوند
تاریخ انتشار: 28 ژوئن 2020 - اخبار, اخبار اقتصادی, اخبار شهرداری ها

ایستگاه های متروی پهنه شمال برای مقابله با بحران، تجهیز می شوند...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون ترافیک شهرداری منطقه یک در کارگروه تخصصی مدیریت بحران پهنه ترافیکی شمال تهران :
ایستگاه های متروی پهنه شمال برای مقابله با بحران، تجهیز می شوند

ایستگاه های مجهز در مترو، که می توانند در مواقع بحران به عنوان کمک کننده در حمل و نقل شهروندان خدمات رسانی کنند، در مناطق شهر تهران ایجاد شوند
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محمد خردمند معاون ترافیک شهرداری این منطقه در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و ترافیک مدیریت بحران پهنه ترافیکی شمال تهران که با حضور ریاست راهور شمال تهران، معاونین ترافیک مناطق ۱،۲ و ۳ ، مدیران اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو و مدیریت بحران منطقه یک و…. برگزار شد با بیان مطلب فوق اظهار داشت: پیشگیری مهمترین عامل قبل از وقوع هر بحران است بر همین اساس ایجاد ایستگاه های مترو مجهز با امکاناتی چون برق اضطراری، ایمنی و استحکام، سیستم تهویه هوا و … در هر یک از مناطق شهر تهران برای کمک به انتقال مجروحین که بتواند به عنوان پشتیبانی و اجرای پدافند غیرعامل، عمل کند باید ایجاد شوند و تمامی اعضای کارگروه نسبت به شناسایی نقاط بحرانی در موضوع حمل و نقل عمومی در زمان بحران اقدام کنند.
وی اجرای مانور را از دیگر اقدامات لازم جهت ارتقاء آمادگی دستگاه های خدمات رسان دانست و گفت: مانور مدیریت بحران در موضوع حمل و نقل عمومی در محدوده چهارراه پارک وی و با همیاری و هماهنگی پلیس راهور و شهرداری های مناطق ۱و۲و۳ و ستاد مدیریت بحران این مناطق برگزار شود تا توان عملیاتی مشارکتی پلیس راهور ، شهرداری و … ارتقاء یابد.
خردمند اعلام نمود: نقاط بحران در موضوع حمل و نقل و ترافیک شناسایی شده است تا در زمان وقوع بحران نسبت به کاهش خطرات و تعیین ایمنی کامل این نقاط اقدام شود.
کیوان فاتحی منش دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک نیز گفت: در منطقه یک ۶ محور بزرگراه شهید آیت اله صدر، شهید چمران، شهید مدرس شمال، ارتش، خیابان های پاسداران و شهید باهنر برای تخلیه اضطراری در مواقع بحران در نظر گرفته شده اند.
وی با اشاره به نصب تابلوهای هدایت مسیر و تاسیسات کنترل ترافیکی در این محورها افزود: در این ۶ محور و تقاطع آنها با محور های دیگر ۱۲۹ نقطه وجود دارد که تاسیسات کنترل ترافیکی در ۹۲ نقطه دائمی و ۳۷ نقطه موقت است.
فاتحی منش با اشاره به سطح بالای استانداردهای hse مترو نسبت به سایر فضاهای عمومی خاطر نشان کرد: در زمان وقوع بحران، خطوط مترو باید بتوانند تداوم خدمت داشته باشند تا بخش عمده جا به جایی مجروحین و خدمات رسانی عمومی از طریق آن انجام شود.

چاپ چاپ