- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان رامسر

به نقل از سایت امتداد/ آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان رامسر با حضور مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران ،امام جمعه ،فرماندار ،تعدادی از روسای ادارات ،بانک ها ،موسسات آموزش عالی و خانواده خبرنگاران در سالن آمفی تواتر دانشگاه آزاد واحد رامسر برگزار شد.
فرماندار رامسر در این آیین گفت: خبر رسانی در دنیای مدرن امروز با یک کیلک در فضای بیکران مجازی به ثانیه صورت می گیرد
وی افزود:تنوع رسانه ای بویژه امکانات به روز و مدرن فضای مجازی با سرعت مثال زدنی امروزه رقابت را در عرصه خبر سنگین نموده است.
وی بیان داشت:با پیشزفت تکنولوژی در عرصه های خبری دیگر هیچ رویدادی پنهان نمی ماند و فضای اطلاع‌رسانی آنچنان است که مطمئنا امکان سانسور و نادیده نگه‌داشتن خبر، امکان‌پذیر نیست.
وی بیان داشت:نقدهای سازنده اهالی خبر که برآیند افکارعمومی و مطالبات اجتماعی است راه توسعه را شتابان می نماید.
فرماندار رامسر تاکید نمود: شفاف‌سازی در خبررسانی آنچنان با اهمیت است که اگر اصل شفاف‌سازی در خبر کنار تعامل و همکاری بین اصحاب رسانه قرار بگیرد فضایی مطلوب را می‌تواند برای جامعه و مردم برقرار کند.
فرماندار رامسر گفت: یک خبر می‌تواند مردم را شاداب کرده و سبب بالندگی در زندگی روزمره آنها گردد و برعکس سبب خمودگی و یا یاس و ناراحتی آنها شود.
وی ادامه داد:مسولان باید با رسانه ها تعامل نزدیک داشته باشند و با توجه به اینکه رامسر مرکز نشست ها و همایش های بین المللی و ملی است این همکاری یک ضرورت است و خبرنگاران محلی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند
فرماندار رامسر درباره فضای رسانه‌ای حاکم در شهرستان رامسر گفت: تعامل خوبی بین خبرنگاران با مسئولان نهادهای دولتی و ارگان‌های مختلف در رامسر برقرار است و ما نیز تلاش داریم تا با افزایش سعه صدر در بین مدیران، فضای همکاری و فعالیت را برای خبرنگاران فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین توجهات دولت تدبیر و امید، توجه به اهل قلم و رسانه است.
فرماندار رامسر بیان کرد: به طور منظم اخبار شهرستان و استان را به صورت ویژه دنبال می‌کنم و شاهد حضور مستمر و شبانه‌روزی خبرنگاران رامسری در عرصه اخبار و اطلاع‌رسانی هستم.
وی در پایان تصریح کرد: ما همه نیاز به اراده‌ای جمعی داریم تا بتوانیم با کمک همه ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.
امام جمعه رامسر:گفت:نقد منصفانه خبرنگاران و راهکارهای آنان که بر آیند افکار عمومی جامعه است همواره گره گشاست.
“حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی”افزود:خبرنگاران شهرستان رامسر در اطلاع رسانی و خبر سازی در سطح کشور منحصر بفرد هستند.
وی بیان داشت:جامعه امروزنیازمند وحدت و همدلی است و نباید فقط بدی ها رادید و عینک بدبینی زد .
وی اظهار داشت:رامسر آنچه دارد از موهبت الهی اش است و باید در حوزه فرهنگ ،کارهای زیربنایی ،اقتصاد مقاومتی با کمک شما خبرنگاران بیشتر تلاش شود.
وی افزود:اگر مسولان کارهای زیادی انجام دهند اما توسط شما به مردم اطلاع رسانی نشود توفیق حاصل نمی شود.
وی گفت:اصحاب رسانه باید مشکلات را به تصویر بکشند ،خواسته های مردمی در کنار کار کارشناسی مشکلات را حل می کند.
مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران گفت: نقد منصفانه باید باشد واگر از خود استاندار بپرسید من از همه بیشتر وی را نقد کرده‌است.
“لطف‌الله آجدانی” اظهار داشت: دولتمردان باید بدانند که خبرنگاران هم جزئی از جامعه هستند.
وی بیان داشت: آگاهی سنگ زیربنای رسانه‌ها و اهل قلم است و سواد و دانش اهالی رسانه باید افزایش یابد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل فرمانداری امسال آیین تجلیل در قالب ستادی با مشارکت مسولان برگزار و در پایان از تعداد ۳۰ تن از خبرنگاران تجلیل شد.
سردبیران موج شمال ،ساحل دریا و دو تن از خبرنگاران به بیان دیدگاهها و مشکلات خود پرداختند و گروه فرهنگی هنری گاتا نیز به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری پرداخت.