تاریخ انتشار: 18 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

همایش « غزه پاره تن اسلام »در اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همایش « غزه پاره تن اسلام » با هدف اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین شب گذشته با حضور نماینده جنبش اسلامی فلسطین در تهران ، رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین و معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت مظلوم فلسطین ، از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در تالار مهتاب برگزار شد.

به گزارش سایت شهرداری اهواز در این همایش که با حضور جمعی از شهروندان اهوازی برگزار شد ، شهردار اهواز ضمن خوشامد گویی به مهمانان گفت: قدس شریف به عنوان اولین قبله مسلمین همیشه مورد تهاجم دشمنان اسلام بوده است. بعد از جنگ جهانی افراطی گری هایی به خاورمیانه تحمیل شد و رژیم غاصب و غده سرطانی را در میان مسلمین جا داد و یهودیان مهاجر را به سمت خاورمیانه کشید وغرب در واقع می خواست انتقام جنگهای صلیبی را از مسلمانان بگیرد وبه این طریق نیت پلید خود ر ااعلام کردند.

سید خلف موسوی در ادامه گفت: دوره نوین مبارزات مردم فلسطین به شکل مقاومت از دوران انقلاب شکل گرفت. امام ابهت آمریکا را شکست و گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. قبل از امام هم مبارزات بود ولی نگاه فلسطینی ها به کشورهای عربی بود ولی حالا می گویند ما را تنها بگذارید و برایمان مشکل ایجاد نکنید.
وی در ادامه کلانشهر اهواز را پایتخت مقاومت ایران اسلامی دانست و گفت: مردم ما بیش از ۴۵ روز یا ۲ماه بدون سلاح در مقابل دشمن در جنگ تحمیلی ایستادگی و مبارزه کردند و حتی خرمشهر را نیز باز پس گرفتند.
علاسوند رئیس شورای شهر اهواز نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به حضار و تشکر از شهردار و معاون فرهنگی و اعضای شورای شهر و تمام کسانی که در برگزاری این مراسم کمک کردند گفت: فجایعی که امروز در غزه با سلاخی کردن مردم مظلوم توسط رژیم جعلی اسرائیل صورت می گیرد را محکوم می کنیم. مردم خوزستان علی الخصوص اهواز با شرکت بی نظیر خود در راهپیمایی با زبان روزه و در گرمای طاقت فرسای تابستان یکبار دیگر اعلام کردند که این غده سرطانی باید از بین برود نه تنها ما بلکه خروشی از مردم ۷۰۰ شهر و ۷۰ کشور دنیا به حمایت از دلاور مردمی ها و ایستادگی های ملت فلسطین در مقابل رژیم کودک کش اسرائیل صورت گرفت.
وی در ادامه گفت: مردم مسلمان جهان یادشان نمی رود کمک هایی که دیگر کشورها به اسرائیل می کنند. اما کشور ما یکبار دیگر مثل گذشته نزدیکتر از همیشه به مقاومت فلسطین کمک خواهد کرد.
در ادامه ناصر ابوشریف نماینده جنبش اسلامی فلسطین در تهران گفت: من تاریخ این منطقه را خوب می شناسم. زمانی که جنگ تحمیلی عراق به ایران شروع شد و زمانی که خرمشهر آزاد شد بنده کودکی بودم اما خیلی خوب شادی خودم را از آن پیروزی به یاد دارم.
وی در ادامه گفت: اسرائیل و استکبار یک هدف بزرگ در منطقه و جهان دنبال می کند وآن اینکه هیچ کس حق ندارد بالنده شود و به اسرائیل چیرگی پیدا کند ولی پیام ایران چیرگی و بالندگی اقتصادی و سیاسی بود و از دید آنها این قضیه ممنوع بود. جنگهای مختلفی بر ایران تحمیل شد ۸ سال جنگ، جنگ نظامی بود اما جنگ های گوناگون دیگری هم رخ داد از جمله آن جنگ تبلیغاتی که باعث شک و تردید در بین مردم مسلمان شود.
وی افزود: امام خمینی (ره) در نظر داشت این مفهوم را برساند که ایران می تواند برتر و بالنده باشد اما آنها جنگی طاقت فرسا با همه جوانب را علیه این کشور به راه انداختند.
وی پاسخ به این سوال که در این سالها که مهمان کشور جمهوری اسلامی هستید مردم، فرماندهان دلیر و رهبر انقلاب ایران را چگونه دیدید؟ گفت: بنده علاقه شدیدی به جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارم و امام خمینی را بعد از نسل اول مسلمانان صدر اسلام بهترین شخصیت مسلمانان در تاریخ اسلام میدانم. انقلاب اسلامی که رخ داد و بیداری که در جهان اسلام ایجاد کرد در فلسطین هم تاثیر مستقیم داشت. حتی بعد از انقلاب انجمن های دانشجویی در سراسر فلسطین و حتی در آنچه که اسرائیل خوانده می شود به دست نیروها و دانشجویان مسلمان افتاد. و کسانی که به سمت اسرائیلی شدن و نوعی سازش با اسرائیل پیش می رفتند دگرگون شدند. در اینجا بنده مردم را دیدم که در روز قدس به چه شکل به صحنه آمدند و چه قدر برای اوضاع فلسطین غمگین بودند. در سال ۲۰۰۸ در مصلای تهران هزاران ایرانی را دیدم که چه شادی برای پیروزی مردم فلسطین می کردند. رهبری معظم که غنی از تعریف است و هیچ سخنانی نمی تواند حق مطلب را در مورد ایشان ادا کند که به چه شکل در پیگیری راه امام خمینی(ره) به خصوص در مورد قضیه فلسطین بسیار دقیق و مانند امام عمل کردند و لحظه ای از پشتیبانی قضیه فلسطین کوتاهی نکردند. در مورد فرماندهان عزیز ارتش و سپاه و همه نظامیان کشور جمهوری زبان از بیان دلاوری های همه اینها قاصراست.
در ادامه این همایش دکتر رویوران کارشناس رسانه و معاونت سیاسی جمعیت دفاع از ملت مظلوم فلسطین نیز در پاسخ به این سوال که چه ارزیابی غلطی اسرائیل را بر آن داشت تا در این برهه از تاریخ به غزه حمله کند؟ آیا فکر می کنید شرایط آنگونه که اسرائیل پیش بینی کرده بود درست از آب درآمد؟ گفت: قطعا بعد از موج بیداری اسلامی هم غرب دنبال مدیریت بحران بود که این موج استقلال خواهی تبدیل به یک چالش برای غرب نباشد و هم با همکاری عربستان یک اتحاد و ائتلاف علیه اخوان در سطح منطقه اتفاق افتاد. درست است ممکن است اخوان ناکارآمدی از خود در مصر نشان دادند و اشتباهاتی مرتکب شدند اما در مصر کودتا علیه منتخبین مردم یعنی ترور اراده مردم بود و در اینجا دیدیم زمانی که آقای سیسی کودتا کرد به فاصله ۱۸ ساعت عربستان، کویت و امارات ۱۲ میلیارد دلار هزینه این کودتا را به آقای سیسی پرداخت کردند. اسرائیل با این صحنه تصور کرد اگر به نام از بین بردن حماس که بخشی از اخوان در سطح منطقه است به غزه حمله کند از یک حمایت منطقه ای و عربی برخوردار خواهد بود. حدود ۱۰ روز پیش ناتانیاهو در کنفرانسی مطبوعاتی دستاورد اسرائیل در این جنگ را تشریح کرد و گفت،در این جنگ ما تنها نبودیم تعدادی از رژیم های عربی در کنار ما بودند و این روش یک ذخیره استراتژیک برای ما خواهد بود . این نشان می دهد که متاسفانه در منطقه نوعی تبانی توطئه صورت گرفت به این امید که به بهانه از بین بردن حماس از بین بردن مقاومت اسلامی حمله کنند و غزه را هدف قرار دهند. اما اتفاقی که افتاد مقاومت ایستادگی کرد و مقاومت از حالت دفاعی به هجومی تغییر وضعیت داد. بحث دوم اینکه زمانی که اسرائیل به صورت شفاف گفت رژیم های عربی در کنار ما هستند ملک عبدا… پادشاه عربستان مجبور شد بیانیه بدهد و بدون محکوم کردن اسرائیل از فلسطین حمایت کرد این نشان می دهد چه قدر احساس خطر کرد. اما این موضع گیری قطعا در آینده برای عربستان هزینه بر خواهد بود. در حالی که مردم و جوامع در منطقه کنار فلسطین هستند و در فضای سایبری موضع بسیاری از رهبران عرب را در توطئه و تبانی با اسرائیل محکوم کردند.
حجت الاسلام اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین و رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز در این همایش ضمن تقدیر از شهردار اهواز و تمام کسانی که این برنامه را برگزار کردند گفت: ازشما تشکر می کنم که به فرمان رهبر انقلاب حضرت آیت ا… العظمی خامنه ای لبیک گفته و برای ابراز انزجار و تنفر از رژیم اشغالگر قدس و همه حامیان و پشتیبانان آن ها این اجتماع و این حضور را تشکیل داده اید. در حقیقت همانگونه که رهبر عظیم الشان ایران فرمودند مردم ایران در راستای وظیفه اسلامی و دینی خودشان به مظلومین مسلمان فلسطین و غزه لبیک گفتند.
وی افزود: آنچه را که من امسال در روز قدس در این استان دلاور و مقاوم و در اهواز دیدم و امروز نیز مجددا می بینیم جای تقدیر و تشکر دارد. این مردم دلاور و بزرگ در جای جای این استان در طول این روزهای سخت و روزهای غم و اندوه مردم فلسطین و غزه در کنار آنها بودند و از آنها حمایت و پشتیبانی کردند. خداوند ملت مسلمان ایران و این مردم خوزستان و مردم اهواز و همه شما را خیر و برکت عنایت کند و همواره شما را در دنیا سرافزار و در آخرت با پیامبر و خاندانش محشور کند. مسلمانان نمی توانند در برابر این همه جنایات سکوت کنند صبر کنند و انزجار خودشان را از این جنایات نشان ندهندو هر وقت زمینه آماده شود این ملت برای دفاع از آرمان اسلام و فلسطین و برای نجات پاره تن اسلام از اشغال یهود از پا نخواهد نشست و قیام خواهند کرد و اگر کشورهای بزدل و خودفروختگان جبهه را بگشایند ملت ما فوج فوج برای نجات فلسطین به جبهه ها خواهند رفت.
وی در خصوص اهداف اسرائیل در حمله اخیر به نوار غزه گفت: یکی از این اهداف نابودی مقاومت و حماس و جهاد و همه مقاومین در غزه و فلسطین بوده است. از طرفی دیگر کشورهای عربی حمایت و پشتیبانی و هم سویی خودشان را با اسرائیل اعلام کردند و آنها حتی ادعا کردند که بعضی از کشورهای عربی گفته اند ما هزینه حمله به فلسطین و غزه را هم خواهیم داد و از طرفی دیگر در داخل فلسطین هم گفتگوها بین گروهها و مسئله سازش نوعی سستی را در میان فلسطینی ها بوجود آورد با این شرایط اسرائیل فکر کرد اگر حمله کند می تواند موفقیت های زیادی بدست آورد . لذا آمریکا و انگلیس و هم پیمانانشان و برخی کشورهای عربی با بی شرمی با سکوت خودشان و با پشتیبانی های آشکارشان از اسرائیل حمایت کردند.
وی در ادامه گفت: اسرائیل این بار هم مانند جنگ ۸ روزه و ۲۲ روزه حسابش با معادلاتش درست درنیامد و لذا الان می بینید ناتانیاهو در گرفتاری بزرگ سیاسی و نظامی و اقتصادی مبتلا شده است.
حجت الاسلام اختری گفت: نکته دیگری که می خواهم به آن اشاره کنم تحقق چیزی است که حضرت امام خمینی(ره) این وعده را همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی دادند و امروز این محقق می شود و آن نابودی اسرائیل هست. اسرائیل چاره ای جز فرار از این منطقه ندارد .
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: یکی از مسائلی که در این ۳۰ روز آشکار شد خیانت برخی سران کشور های عربی بود امروز امت عرب و اسلامی احساس شرمندگی می کند از اینکه سرانی مثل این خیانتکارها دارند و خیانت اینها برای همه آشکار شد. نکته مهم دیگر اینکه این گروههای تکفیری که ادعا می کنند می خواهند خلیفه پیغمبر شوند در حالی که نه سواد و نه دین دارند و به طور کامل مشخص شده است که همان توطئه گرانی که اسرائیل را حمایت می کنند همان ها هم این گروهها را حمایت می کنند در ۳۰ روزی که مردم غزه و فلسطین زیر بمباران های موشکی و هواپیمایی و نیروهای زمینی اسرائیل بودند این ها حاضر نشدند یک موشک به مردم غزه بدهند اما نیروها و امکانات خودشان را برای از بین بردن مردم و استقلال عراق و نابودی مردم عراق به کار گرفتند خیانت و اهداف شرم آور اینها روشن است.وی در پایان گفت: نابودی اسرائیل نزدیک است و وعده خدا محقق می شود.
در پایان این همایش که با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه گردید خواننده محبوب کشوری «حامد زمانی» به اجرای ترانه ای در خصوص غزه پرداخت. همچنین شروع این همایش نیز با اجرای زیبای هنرمند نوجوان «آرمان برار» همراه بود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.