پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان به بهره برداری رسید/ افتتاح سالن هشت هزار نفری
تاریخ انتشار: 17 مارس 2021 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان به بهره برداری رسید/ افتتاح سالن هشت هزار نفری...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

امام جمعه اصفهان مطرح کرد: همت و سخاوت شهرداری اصفهان در ساخت پروژه گلستان شهدا
شهردار اصفهان: احداث سالن گلستان شهدا برای تکریم خانواده شهدا

پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان که با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی از سوی شهرداری اصفهان احداث و تکمیل شد امروز همزمان با خجسته میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار اصفهان، شهردار و جمعی دیگر از مدیران شهری و استانی و خانواده محترم شهدا و ایثارگران بهره برداری شد و در اختیار خانواده شهدا قرار گرفت.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، صبح امروز با حضور امام جمعه، استاندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از مدیران استان و همچنین خانواده معزز شهدا و ایثارگران، سالن گلستان شهدای شهر اصفهان بهره برداری شد.
این سالن در دو طبقه ساخته شده که جمعا ظرفیت حضور هشت هزار نفر را دارد. همچنین در مجاورت سالن، دو پارکینگ روباز و سرپوشیده طراحی شده که هر کدام به ترتیب ظرفیت ۸۰ و ۳۰۰ خودرو را دارد. این پروژه بزرگ شهری که کاربری فرهنگی و مذهبی برای شهر خواهد داشت با هزینه بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش آزادسازی و اجرا ساخته شده است.
*همت و سخاوت شهرداری اصفهان در ساخت پروژه گلستان شهدا
در آئین بهره برداری از سالن گلستان شهدای اصفهان، آیت اله سید یوسف طباطبائی نژاد با قدردانی از زحمات شهردار، شورای اسلامی شهر و مدیر منطقه شش در ساخت و بهره برداری از این پروژه، اظهار کرد: جانمایی این سالن نیز با همت شهرداری برای آزادسازی زمین های بخش غربی، مشخص شد و پروژه در همین بخش ادامه پیدا کرد که هزینه های زیادی هم دربرداشت.
وی افزود: تلاش مدیران در این طرح آزادسازی همراه با رضایت کسبه و مردم بود که انصافا این امر هم محقق شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: وقتی شهرداری این پروژه را به تنهایی ادامه داد، سقف های سالن ساخته شده بود و شهرداری ناگزیر بود این طرح را با همین سقف ادامه دهد. انتظار می رود با همت شهرداری، سقف سالن متناسب با سبک معماری اصفهان طراحی شود.
آیت اله طباطبائی نژاد بیان کرد: قرار بود این پروژه با مشارکت بنیاد شهید، استانداری و شهرداری ساخته شود اما شهرداری به تنهایی همت و سخاوت به خرج داد و این طرح را به پیش برد.
امام جمعه اصفهان با ارائه پیشنهادی مبنی بر افتتاح یک حساب بانکی مشترک از سوی بنیاد شهید و شهرداری اصفهان برای مشارکت مردم در خرید فرش های مورد نیاز سالن اجتماعات گلستان شهدا اظهار کرد: بهتر است چنین اقدامی با مشارکت تک تک مردم انجام شود.
*اقدامات زیربنایی شهرداری اصفهان طی سه سال اخیر
در ادامه این مراسم، عباس رضایی، استاندار اصفهان اظهار کرد: از زحمات شهردار، معاونان شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و پرسنل خدوم شهرداری برای به نتیجه رسیدن این طرح قدردانی می کنم؛ شهرداری در سه سال اخیر اقدامات زیربنایی را با همدلی شورای شهر در شهر آغاز کرده است که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: نگرش شهرداری به انجام اقدامات فرهنگی نیز قابل ستایش است و لزوم اصلاحاتی که در سقف سالن گلستان شهدا به چشم می خورد از اهمیت کار نمی کاهد چراکه این مکان، مقدس و در شان مردم و خانواده شهداست.
استاندار اصفهان از اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس به عنوان هدیه ای برای مردم اصفهان یاد کرد و گفت: وعده دولت به مردم اصفهان دو روز پیش عملیاتی شد تا آب حاصل از اجرای این طرح برای صرفا مصرف صنایع مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در منطقه ای خشک قرار دارد و با خطر فرونشست زمین روبرو است، افزود: اگر بتوانیم جلوی ضرر را از هر نقطه بگیریم، نفع دارد از همین رو طرحی تحت عنوان تامین آب شرب اصفهان بزرگ در دست اقدام است تا از اردیبهشت ماه مشکل شرب مردم شهر اصفهان و ۱۴ شهر دیگر برای ۵ سال آینده برطرف شود.
رضایی از ورود دو و نیم برابر میزان بودجه سال ۹۹ سرمایه به استان اصفهان خبر داد و گفت: همه این موفقیت ها در شرایطی حاصل شده که با کرونا و جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم.
*رضایت کامل کسبه و مردم حاصل شد
در ادامه، قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان با اشاره به اینکه تقارن اعیاد شعبانیه و بهره برداری از سالن گلستان شهدا خیر و برکت بزرگ به همراه دارد اظهار کرد: با افتتاح این پروژه همواره شاهد برگزاری مراسم معنوی، مذهبی و فرهنگی در این مکان خواهیم بود.
وی ادامه داد: امسال اصفهان هر روز شاهد افتتاح پروژه های متعدد بوده است و این امر شاهد این مدعاست که در این دوره مدیریت شهری اقدامات عمرانی در هیچ روزی متوقف نشده است و یک نمونه آن بهره برداری از سالن گلستان شهدا در آخرین روزهای سال است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در ابتدای کار این پروژه، امام جمعه اصفهان گفتند اگر شهرداری به میدان بیاید این طرح به بهره برداری می رسد، گفت: تصمیم شهرداری بر این بود تا در کنار ساخت سالن اطراف این پروژه هم از حصار بیرون بیاید بنابراین همزمان با ساخت سالن، کار آزادسازی بخش های دیگر هم اجرایی شد.
وی بیان کرد: شهرداری براساس قانون می توانست از اختیارات ماده ۸ و ۹ برای آزادسازی طرح استفاده کند اما تصمیم ما بر آزادسازی همراه با رضایت قلبی کامل مردم و کسبه بود که این اتفاق رخ داد و با همراهی آنها این کار به سرانجام رسید و از همه آنها قدردانی می کنم.
نوروزی با اشاره به اینکه شمال گلستان شهدا و محله احمدیه هم در قالب این طرح آزادسازی شد، اظهار کرد: این اقدام باید تا خیابان سجاد ادامه یابد تا از یک عرصه بزرگ فرهنگی و فضای سبز وارد گلستان شهدا شویم.
وی افزود: مجموعه گلستان شهدا در اطراف خود یک مرکز سیاحتی و مذهبی خواهد داشت چراکه این کار در اصفهان با ۲۳ هزار شهید و هشت هزار شهیدی که در گلستان شهدا آرمیده اند، شایسته انجام است.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اطراف گلستان شهدا آزادسازی و مسیرها زیبا می شود، گفت: یقین دارم این کار خواسته همه مردم، مسئولان و خانواده شهدا و ایثارگران است.
وی افزود: امروز آغاز یک حرکت جدید برای تقدیر و تکریم از خانواده شهداست اما کار اینجا پایان نیافته و اگر ضعفی وجود دارد در مسیر اجرا برطرف می شود.
نوروزی با اشاره به اینکه از این پس بهره بردار این سالن بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اظهار کرد: این محل به مکانی برای تکامل روح انسان ها و برگزاری مراسم مذهبی و فرهنگی تبدیل می شود.
وی بیان کرد: شهرداری از بودجه دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی به بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی رسیده است و اکنون بودجه ۷۱۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ به تحقق ۹۰ درصدی رسیده و صرف عمران و ایجاد عدالت فضایی در شهر شده است.
*پروژه مجموعه پل های شهید سلیمانی آماده بهره برداری است
شهردار اصفهان همچنین با بیان اینکه مجموعه پل های شهید سلیمانی در نوع خود بزرگترین و بی نظیرترین اقدام و سازه است، تصریح کرد: در برنامه ریزی ها قرار بود این طرح ۳۶ ماهه ساخته شود که به جمع بندی برای ۲۴ ماهه رسیدیم و اکنون این طرح ظرف ۲۰ ماه ساخته شده و آماده استفاده شهروندان است.
وی با اشاره به اینکه اگر افتتاحیه رسمی برای بهره برداری از این طرح در نظر گرفته نشود، اجازه نمی دهیم به خاطر تشریفات، بهره برداری از چنین طرحی به تاخیر بیفتد، اظهار کرد: در بخش هایی از پروژه که اکنون امکان تردد خودروهای سنگین وجود دارد، یک روز تاخیر هم ضرر است و باید قبل از سال جدید مورد استفاده قرار گیرد.
نوروزی از انتصاب حسین رضایی به عنوان مشاور شهردار در امور ایثارگران خبر داد و گفت: خدمت رسانی به مردم تحت تاثیر هیچ مساله ای قرار نمی گیرد و قطار پروژه های عمرانی متوقف نمی شود.
*گلستان شهدا به قطب گردشگری معنوی تبدیل شود
همچنین، علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان پروژه های متعدد عمرانی در سال در دست اقدام داشت که دل چسب ترین آنها طرح سالن گلستان شهداست، اظهار کرد: این سالن بدون منت و با افتخار به خانواده معزز شهدا و ایثارگران تقدیم می شود.
نصر، افزود: باید با چشم دل نظاره‌گر تک تک گلگون کفنانی باشیم که برای دفاع از دین، ناموس و کشور ما به میدان نبرد رفته و به درجه شهادت نائل آمدند. امروز به شدت نیاز به خودسازی داریم و باید روزهای خوب با شهدا بودن را مرور کنیم؛ امروز مأموریت و مسئولیت پاسداری از خون شهدا بر عهده ماست و باید در مسیر شهدا گام برداریم و مسئولیت داریم سالم زندگی کنیم و به مردم خدمات شبانه روزی داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: گلستان شهدا باید به قطب گردشگری معنوی تبدیل شود و هر مسافری با ورود به اصفهان یکی از مقاصد مورد بازدید خود را گلستان شهدا انتخاب کند. همانگونه که اکنون هر مدیری برای آغاز کار خود به این مکان معنوی می آید و تجدید میثاق می کند.
وی ادامه داد: از این پس هرکس به این مکان می آید علاوه بر بهره مندی از فضای معنوی، از آسایش و فضای این سالن هم استفاده خواهد کرد و این سالن خدمتی کوچک در برابر ایثار خانواده شهدا است.
*معادل بودجه عمرانی و جاری یکی از مناطق شهری در پروژه گلستان شهدا هزینه شد
در این مراسم، محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان هم اظهار کرد: همزمان با آغاز کار در منطقه شش، یکی از طرح هایی که شهردار اصفهان دستور اجرای آن را به بنده داد، پروژه سالن گلستان شهدا بود؛ این پروژه وقتی برای اجرا به شهرداری واگذار شد فقط دارای یک سقف بود اما با همراهی کسبه و مردم توانستیم این طرح را به سرانجام برسانیم.
وی ادامه داد: این طرح در ابتدا در قالب یک سالن در نظر گرفته شد اما در نهایت اقدام به ساخت دو پارکینگ با ظرفیت های ۸۰ و ۳۰۰ خودرو کردیم.
مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان افزود: به اندازه بودجه عمرانی و جاری یکی از مناطق شهری اصفهان در پروژه گلستان شهدا اعتبار صرف شد تا خواسته ۳۰ ساله مردم محقق شود.
وی با قدردانی از تلاش های مرحوم افروزی برای آزادسازی املاک این طرح اظهار کرد: در روزهای ابتدای کار با بازدیدی که امام جمعه اصفهان از پروژه داشتند، پیشنهاد آزادسازی بخش غربی طرح هم ارائه شد که شهردار اصفهان بلافاصله دستور آزادسازی را صادر کرد و طرح با ویژگی هایی که اکنون دارد به بهره برداری رسید.
برکت با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری منطقه شش به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: با این افزایش سرانه عمرانی شهروندان این منطقه از سه میلیون تومان به ۵ میلیون تومان رسیده و می توان گفت ۴۵ درصد از پروژه های عمرانی شهر اصفهان در این منطقه اجرا می شود.
گفتنی است سالن گلستان شهدای اصفهان پس از سالها مطالبه مردمی و مطالبه خانواده معظم شهدا و ایثارگران به همت مدیریت شهری اصفهان به بهره برداری رسید. این سالن بیش از ۹۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد.

/

چاپ چاپ