معاون عمراني شهرداري اصفهان :

۵۰ درصد مرکز همایش های بین المللی اصفهان احداث شده است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون عمرانی شهرداری اصفهان از پیشرفت حدود ۵۰ درصدی احداث مرکز همایش های بین المللی این شهر خبر داد و اعلام کرد: برای ساخت این مجموعه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، علیرضا قاری قرآن در حاشیه بازدید استاندار و شهردار قم به همراه شهردار اصفهان از روندعملیات اجرایی احداث مرکز همایش های بین المللی اصفهان گفت: این مجموعه در سایت ۵۰ هکتار ی شهید کشوری در پنج فاز سالن اصلی ، سالن های چند منظوره ، ویلاهای اختصاصی (VIP) ، هتل پنج ستاره ، ساختمان های خدماتی و اداری تجاری در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی طبیعی مکان مرکزهمایش های بین المللی اصفهان اذعان داشت: دسترسی اصلی از بزرگراه و از سمت جنوب به مرکز همایش ها میسر است و امکان دسترسی از شمال هم در آن پیش بینی شده که به لحاظ ارتباطی از پتانسیل خوبی برخوردار است .
معاون عمرانی شهرداری با بیان این که سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی با ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز برای برگزاری نشست ها و همایش ها محلی، استانی، کشوری و ملی در نظر گرفته شده است ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ نفر در همکف این سالن در قالب هیات های ۷ نفره به صورت وی .آی.پی در نظر گرفته شده و ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفره نیز در دو بالکن برای تماشگران و مدعوین در سالن اصلی مرکز همایش ها پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: ۲۴ دفتر برای رییس جمهورها، وزرا و استانداران نیز در مرکز همایش های بین المللی احداث می شود.
وی با اشاره به این که در کنار سالن های اصلی و جانبی مرکز همایش های بین المللی حدود ۳۰ طرح دیگر به اجرا در می آید اذعان داشت: ۸خانه ویلایی ، نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی ، ۲ پارکینگ با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو ، احداث پل ورودی مرکز همایش بین المللی در محدوده پل اشکاوند، ایجاد ۳۵ هکتار فضای سبز و نصب ۱۲ هزار متر مربع شیشه چند جداره با ویژگی خاص و منحصر به فرد از طرح هایی است که در کنار سالن اصلی و جانبی مرکز همایش های بین المللی اجرا می شود.
قاری قرآن با بیان این که از پوسته سالن اصلی از بتن های الیافی ساخته و نصب شده است تصریح کرد: این نوع پوسته را برای اولین بار در کشور مهندسان و پیمانکاران محلی و بومی طراحی کرده اند و در مساحت ۸ هزار متر مربع با ضخامت ۳ سانتی متر از سوی ۱۵ متخصص با مهارت صخره نوردی در حال نصب است.
وی با بیان این که بهره برداری از طرح مرکز همایش های بین المللی در افق سال ۹۵ پیش بینی شده است خاطر نشان کرد: پروژه مرکز همایش های بین المللی سال ۹۵ آماده بهره برداری است.
معاون عمرانی شهرداری اصفهان مرکز همایش های بین المللی اصفهان به عنوان میدان چهارم شهر در نظر گرفته خواهد شد اظهارداشت: فضای این مجموعه به عنوان دومین مرکزیت شهر به اجتماعات و مراسم های بزرگ شهری اختصاص داده خواهد شد.
وی با تاکید بر این که ساختمان این مجموعه به گونه ای طراحی شده است که گویای عبارت معروف ” اصفهان، نصف جهان ” می باشد. به گونه ای که شکل نیم کره بودن آن نماد “نصف جهان” است و هم چنین در ساختمان آن از معماری خاص اصفهان به کار گرفته شده است؛ همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف الله است ادامه داد: این پروژه طرح ویژه ای است که نظیر آن در داخل کشور اجرا نشده است و ویژگی های خاصی از نظر سازه و معماری دارد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.