بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از شهرداری زاهدان در آستانه ی هفته ی دولت
تاریخ انتشار: 24 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از شهرداری زاهدان در آستانه ی هفته ی دولت...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در آستانه ی هفته ی دولت ، استاندار سیستان و بلوچستان به صورت سرزده از شهرداری زاهدان بازدید کردند
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ در این بازدید استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر قانونگرایی و توجه به رفع مسائل و مشکلات شهری گفت : بعداز انقلاب اسلامی ایران تا کنون شهرداران زیادی در خدمت مردم بوده اند و اموری را انجام داده اند که ماندگار شده است لذا بایستی رمز ماندگاری اینگونه خدمات را دریابیم و با قرارگرفتن در چارچوب قانونمداری و ایجاد سیستم ارزیابی ، شهر را در مسیر خودش قرار دهیم .
علی اوسط هاشمی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در اجرای امور گفت : باید روی این نکته توجه کنیم که چگونه مرم را با خود یار کنیم و نقش و اندیشه ی آنها را در امور قوت بخشیم و در واقع باید کاری کنیم که شهروند مداری گسترش یابد .
وی افزود : شهروندان سرمایه ی توسعه ی شهرداری هستند . باید کاری کنیم که مردم باور کنند در رفتارهایمان تغییر ایجاد شده است بایستی ببینیم که مردم از ما چه رفتارهایی را انتظار دارند و در حقیقت ، ارزیابی ما مسئولین از طریق نگاه و قضاوت مردم صورت خواهد پذیرفت .
وی تصریح کرد : نظارت و حضور در راستای برآوردن مطالبات مردم می تواند مددرسان خوبی برای مسئولین باشد لذا مسئولین می توانند با ورود به اموری که باعث جهش می شوند ضمن مرتفع نمودن مشکلات مردم ، آثاری را برجای بگذارند که کار را برای دیگران آسان کند .
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت : باید سراغ منابعی بروید که عنصر مردمی را به عنوان قوی ترین عنصر همراه داشته باشد و منابع را طوری متحول سازید تا با تمکن و میل مردم سازگاری داشته باشد . چراکه اصیل ترین پشتوانه ی شهری در گرو ارائه ی خدمات روان می باشد وگرنه مردم با ما همیار نخواهند شد .
وی اضافه کرد : اعمال ما باید هنرمندانه ومردمانه باشد ، تکثر پروژه ها باعث عدم اجرای آنها به صورت کامل می شود لذا بایستی پروژه ها طوری تعریف و اجرا شوند که اثر و نمود آنها به طور کامل برای مردم ملموس باشد .
وی از مردم منطقه با عنوان مردمی صبور که دارای مناعت طبع بالایی هستند یاد کرد و گفت : مردم شهر ما دارای آرامشی حاصل از لطافت و مناعت طبع هستند و این مسئولیت ما را مضاعف می کند لذا بایستی این منش کریمانه را محترم بشماریم و به آن ارج نهیم و بر طبق همین مناعت کریمانه با آنها رفتار شود .
هاشمی بیان داشت : مردم باید حضور مسئولین را به خوبی احساس کنند . اگر مردم اثر و حضور مسئولین را حس کنند قطعاً مسئولین موفق تر خواهند بود . باید سراغ تعاملات و پشتیبانی منابع بروید و الگو ایجاد کنید . قابلیت مدیران باید به گونه ای باشد که مسئولین بالادستی دغدغه ای نداشته باشند .
وی در ادامه گفت : با ایجاد یک الگویی از نظر رفتارشهروندان در شهر و همچنین از طریق توجه نمودن و اهمیت دادن به ضرورتهای منطقه می توان شهروندان را در کنار شهرداری قرار دهید و از همکاری و مشارکت آنها در بسیاری از امور بهره مند شوید .
استاندار در پایان سخنانشان کسالت زدایی از شهر را مهم ارزیابی کرد و افزود : شهر باید در همه ی ابعاد دل را یار خود کند و نگاه را نوازش دهد و این نمی شود مگر با حضور قوی و مستمر در بخشهای مختلف حوزه ی مدیریت شهری و ارائه ی طرح ها و برنامه های مدون و کارشناسانه که نظم و قانونگرایی را در جامعه حاکم کند و جنبه های مختلف توسعه ی شهری را در بر گیرد .

پس از سخنان استاندار ، دکتر سیدالحسینی شهردار زاهدان پس از تشکر از حضور استاندار سیستان و بلوچستان در شهرداری و تبریک هفته ی دولت به وی و همکارانشان گفت : شهر زاهدان طی دو دهه ی گذشته روند صعودی را در حوزه ی مدیریت شهری طی نکرده است و این مهم ما را بر آن داشت تا چشم انداز آینده شهر را بر اساس نیازهاو اولویتها ترسیم کنیم .
شهردار زاهدان در ادامه با تاکید بر اینکه توجه به طرح های توسعه ی شهری و تعیین و تدوین الگوی توسعه ای در بخشهای مختلف حوزه ی مدیریت شهری سیاست کاری در پیش روی ماست اظهار داشت : سه مؤلفه ی مهم زیاد کردن دانش عام ، بحث درآمدها و وصولی های شهرداری و تغییر شیوه ی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی سازمان به سمت بهره وری لازم از جمله هدفهای اصلی ماست که در جهت تحقق آنها تلاش می کنیم .
دکتر سیدالحسینی در پایان با ذکر این نکته که تفاوت شهر زاهدان با سایر شهرها در شتابزدگی توسعه جمعیتی و کالبدی است گفت : در صدر این سیستم که از منابع مختلف استفاده می کنیم و با حرکت کردن به سمت محله محوری و مشارکت دادن مردم و نهادهای مدنی گامهای ارزشمندی در توسعه شهری برداریم .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.