معاون خدمات شهر شهرداري زاهدان :

جهت ارائه ی خدمات مطلوبتر نیازمند مشارکت و همکاری جدی مردم هستیم...

تاریخ انتشار: 25 آگوست 2014 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

روزانه ۳۵۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می شود/ جهت ارائه ی خدمات مطلوبتر نیازمند مشارکت و همکاری جدی مردم هستیم
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته ی دولت یاد و خاطره ی شهیدان رجایی و باهنر را گامی داشت و از خداوند متعال آرزوی توفیق خدمت به مردم را برای تمامی مسئولین خواستار شد .
محمد خاشی با ارائه ی توضیحاتی در خصوص پروژه ها و برنامه های شهرداری در هفته ی دولت گفت : یک سری پروژه ها را در حوزه ی خدمات شهر در دست اقدام داریم که در هفته ی دولت افتتاح خواهند شد که از این میان می توان به افتتاح میدان سفیران امید و پارک سرداران شهید اشاره کرد .
وی از کلنگ زنی پروژه ی نصب المان میدان دکتر حسابی در این هفته خبرداد و افزود : یکی از المانهای بزرگ و غرور آفرین با رویکرد انرژی هسته ای در میدان دکتر حسابی نصب خواهد شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته ان شاءا… در هفته ی دولت کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین خواهد خورد .
وی در خصوص وقفه ی ایجاد شده در بحث نظافت شهر توضیحاتی داد و گفت : مدتی بالغ بر ۳ ماه است که اینجانب به عنوان معاون خدمات شهر در خدمت مردم می باشم که به جهت ارائه ی خدمات مطلوبتر موضوع تجمیع رفت و روب و جمع آوری زباله را در دستور کار قرار دادیم و با پیگیری های انجام شده پیمانکار مربوطه انتخاب و نسبت به تجهیز کارگاه اقدام شده است که به زودی وظایف محوله را در زمینه ی نظافت شهر انجام خواهد داد .
وی بیان داشت : در سال ۹۲ حدود ۱۸ میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله ها در شهر شده است و این در حالیست که در همین مدت مبلغ اخذ شده از شهروندان حدود ا میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که این تفاوت بسیار زیاد ، به علت عدم همکاری مردم در بحث پرداخت عوارض بوده که بروز برخی مشکلات را در پی داشته است .
وی با تاکید بر مشارکت مردم در انجام امور اظهار داشت : روزانه ۳۵۰ تن زباله از سطح شهر جمع آوری می شود که طبق بررسی های به عمل آمده سهم هر نفر در طول سال جهت جمع آوری زباله مبلغ ۲۵۲۰۰ تومان می باشد اما با توجه به عوارض پرداخت شده ، این مبلغ به ۱۲۰۰تومان تنزل پیدا کرده لذا تقاضای ما از مردم اینست که با پرداخت به موقع عوارض ومشارکت جدی در انجام امور علی الخصوص توجه به زمان بیرون گذاشتن زباله ها ، ما را در مسیر ارائه ی خدمات مطلوبتر یاری کنند .
مهندس خاشی در پاسخ به سؤال مربوط به مشکلات موجود در حوزه ی فضای سبز شهری نیز گفت : مشکل عمده ی ما در این حوزه پایین بودن کیفیت و کمبود آب و همچنین مشکلات ناشی از بافت نامرغوب خاک منطقه می باشد و با توجه به اینکه پیگیر موضوع انتقال پساب فاضلاب زاهدان به فضای سبز شهر می باشیم ، امیدواریم تمامی دستگاه های مرتبط با این موضوع همکاری خوبی را با شهرداری به عمل آورند چراکه اختصاص پساب فاضلاب زاهدان به فضای سبز شهری باعث ایجاد تحول در این زمینه خواهد شد .
وی گفت : موضوع شناسایی گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه از دیگر اقداماتی بوده که در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور با تشکیل کارگروهی تخصصی ، تا کنون برخی از گونه های مقاوم و سازگار با شرایط منطقه شناسایی شده اند که از آنها در فضای سبز شهری استفاده خواهیم کرد .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.