اجرای پروژه های کوچک مقیاس لازمه تحول در محلات است
عضو شورای اسلامی شهر در بازدید از محله گلابدره:

اجرای پروژه های کوچک مقیاس لازمه تحول در محلات است

تاریخ انتشار: 30 اکتبر 2021 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اجرای پروژه های کوچک مقیاس گامی برای باز پیرایی شهر و تغییر و تحول در محله ها است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر پس از بازدید از محله گلابدره در نشست مشترک با سید حمید موسوی شهردار و برخی از مدیران شهری این منطقه و جمعی از معتمدین محلی با اشاره به بعضی از مشکلات شهری و موارد مورد درخواست شهروندان اظهار داشت: گلاب دره در محدوده منطقه یک و از جمله دره‌های ییلاقی خوش‌آب ‌وهوا و گردشگری تهران محسوب می‌شود اما ساکنان با مشکلات و کمبودهای فراوانی دست‌به‌گریبان هستند و باید نیازها و مطالبات واقعی مردم تامین شود.

امانی تصریح کرد: در محله گلابدره مشکلاتی چون عدم وجود سیستم فاضلاب، تهیه کنتور برق، تغییر پهنه، کاربری، سطح اشغال و ارتفاع در ساخت و سازها، وجود پله و شیب زیاد، ساخت و سازهای غیرمجاز، تخلیه نخاله های ساختمانی در مسیر رودخانه، مشکل پارکینگ و عدم امکان استفاده شهروندان از سوله بحران و زمین چمن از مواردی است که مورد درخواست شهروندان این محله است.
شهردار منطقه یک نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص موارد و موضوعات مطرح شده گفت: بافت فرسوده، عرض کم معابر، وجود بناهای ناپایدار، ریزدانگی قطعات و میل به تخلفات ساختمانی از ویژگی های این محله است که موضوعات خاصی را در حوزه مدیریت شهری ایجاد می کند که امیدواریم با پروژه های محلی که برگرفته از انتظارات برحق ساکنان است بتوانیم نیازها و مطالبات واقعی مردم را به اجرا برسانیم.

وی افزود: شهرداری مجوزهای لازم برای حفاری جهت ایجاد سیستم فاضلاب شهری را صادر کرده و از طریق شورای تامین شهرستان شمیرانات نیز کار را پیگیری می کند، در خصوص تغییر پهنه در این محله مکاتباتی با معاونت شهرسازی شهرداری تهران انجام شده، در مورد برخورد با تخلفات ساختمانی با توجه به تهدیداتی که برای حقوق عمومی ایجاد می کند، حمایت شهروندان و معتمدین در اجرای آراء ماده صد مورد انتظار است.

موسوی با اشاره به شیب بالای ۳۰ درصد معابر گلابدره بیان داشت: اقدامی که در این مورد قابل انجام است کم نمودن ارتفاع پله ها و نصب نرده بر آن ها است که در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این برنامه عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه شهردار منطقه یک و معاونین فنی و عمرانی و ترافیک این منطقه از روند اجرای پروژه میدانگاه صالحیه در میدان تجریش بازدید کرد.

چاپ چاپ