تعامل بهینه شهرداری قلب طهران و آتش‌نشانی
در جلسه کمیته ایمنی شهرداری منطقه 12 تأکید شد:

تعامل بهینه شهرداری قلب طهران و آتش‌نشانی

تاریخ انتشار: 16 نوامبر 2021 - اخبار, خواندني هاي برگزيده‌
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۱۲ از آمادگی همه‌جانبه و تعامل حداکثری شهرداری و سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از بحران و حفظ ایمنی در این منطقه مرکزی تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، عصر روز دوشنبه، ۲۴ آبان‌ماه، جلسه کمیته ایمنی منطقه ۱۲ با حضور امیر یزدی، شهردار منطقه، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، کامران عبدولی، معاون حفاظت و پیشگیری حریق سازمان، رسول هلالی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، امیر هاتفی، مدیر منطقه ۵ عملیات، جلال ملکی، سخنگو و رئیس روابط عمومی، معاونان شهرداری منطقه و شهرداران نواحی در ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ برگزار شد.

در این جلسه، داوری با یادآوری این نکته که منطقه ۱۲ از حساس‌ترین و مهم‌ترین مناطق شهری تهران است، گفت: این منطقه با وجود بافت تاریخی ارزشمند، مجلس شورای اسلامی، بازار بزرگ تهران، وزارتخانه‌ها و ساختمان‌های اداری حساس و کلیدی، همچنین تردد بین یک تا میلیون نفر در روز به توجه همه‌جانبه برای حفظ ایمنی و پیشگیری از بحران نیازمند است و به همین دلیل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برای نیل به این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی ضمن اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز اولین ایستگاه روزانه آتش‌نشانی در منطقه افزود: این ایستگاه که در تاریخ سوم آذرماه سال گذشته در سوله پیشگیری و مدیریت بحران منطقه ۱۲ اجرا شد، پاسخگوی خوبی به نیازهای منطقه در این حوزه بود و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود ایستگاه دیگری در محدوده بازار بزرگ تهران راه‌اندازی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بر اهمیت آموزش شهروندان در زمینه حفظ ایمنی تأکید کرد و افزود: موضوع پیشگیری از مباحث مهم و اساسی است که اول رعایت اصول ایمنی و دوم آگاهی‌بخشی به مردم و کسبه را طلب می‌کند؛ بنابراین راه‌اندازی کمیته‌های ایمنی در سطح منطقه برای آموزش‌های ضروری به مردم و کسبه ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه یزدی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجدانه سازمان آتش‌نشانی برای پیشگیری از بحران در منطقه‌ای که قلب طهران به شمار می‌رود، بیان کرد: ایمنی از اولویت‌های اصلی ما در شهرداری منطقه ۱۲ است و همکاران من در این منطقه از‌ آمادگی همه‌جانبه برای تعامل با سازمان آتش‌نشانی در این زمینه برخوردارند.

وی با تأکید بر بررسی تمهیدات ترافیکی برای تسهیل رفت‌وآمد وسایل نقلیه سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: با توجه به ترافیک آخر سال به‌ویژه در محدوده بازار و لزوم استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی موقت در این محدوده، به جز برنامه‌ریزی برای تسهیل تردد در معابر و خیابان‌ها، در حوزه خدمات شهری نیز همکاری‌های لازم با سازمان آتش‌نشانی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است تصمیم‌گیری برای رفع خطر از پاساژ‌ها و املاک بحرانی به‌ویژه در محدوده بافت فرسوده از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد.

چاپ چاپ