- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

در ۴ ماهه اول سال ۹۳ محقق شد؛ جلوگیری از ۴۷۰۴تخلفات ساختمانی در منطقه ۵ مشهد

ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر علاوه بر از بین بردن کاربری‌های عمومی و زمین‌های زراعی پیرامون شهر، مشکلات عدیده اجتماعی را به همراه دارد.

شهردار منطقه ۵ مشهد گفت: بیش از ۴۷۰۰مورد تخلفات ساختمانی در سطح منطقه طی ۴ ماهه اول سال جلوگیری شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه پنج ، سید حسن هدایتی با بیان اینکه عمده مشکلات موجود در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه به حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی موجود در این مکان‌ها مربوط می‌شود، افزود: اهمیت و تأثیرگذاری سوء این تخلفات در کیفیت و کمیت زندگی شهری و توسعه شهر می‌طلبد تا نگاه ویژه‌ای به این مسائل داشته باشیم و بی‌تفاوتی امروز و عدم توجه به چنین مواردی در واقع تظلم و اجحاف در حق آینده شهر و نسل آینده ساکنان شهر مشهد خواهد بود.

وی افزود: ایجاد سکونتگاه‌های غیررسمی در حاشیه شهر علاوه بر از بین بردن کاربری‌های عمومی و زمین‌های زراعی پیرامون شهر، مشکلات عدیده اجتماعی را به همراه دارد که هم‌اکنون و بر اثر ساخت وسازهای غیرمجاز گذشته بخش عمده‌ای از توان مسوولان شهری و شهرداری مصروف حل این معضلات شده است.

شهردار منطقه ۵ مشهد در ادامه صحبتهای خود تصریح کرد: تلاش ما جلوگیری از گسترده ‌تر شدن حاشیه شهر است از این رو در۴ ماهه اول سال به بیش از ۱۷۰۰ پرونده در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز نظیر احداث آلونک یا طبقه بدون مجوز یا ساخت و ساز مغایر پروانه، ایجاد طبقه مازاد بر پروانه و پیشروی طولی و تامین پارکینگ رسیدگی شده است.

هدایتی با بیان اینکه جلوگیری از تخلفات ساختمانی با صدور اخطاریه، جمع‌آوری لوازم، پلمب واحد غیرمجاز و در نهایت قلع بنا صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: تعداد ۱۴۶۸ مورد واحدهای غیر مجاز نیز در ۴ ماهه اول سال پلمب شد و ۲۳ مورد نیز حکم قلع بنا کمیسیون ماده صد به دلیل انجام تخلفات ساختمانی و عدم توجه به اخطاریه‌ها در سطح منطقه اجرا شده است.

وی در ادامه بیان کرد: تا پایان مرداد ماه به بیش از ۱۸۰ ابلاغ آراء کمیسیون ماده صد و ۱۵۵ مورد، پرونده‌های مستند ارسالی به کمیسیون ماده صد رسیدگی شده است.

گفتنی است در محدوده شهرداری منطقه ۵ مشهد طی ۴ ماه گذشته بیش از۴۲۰۰ مورد اخطاریه برای متخلفان صادر شده و در بیش از ۴۰۰ مورد نیز اقدام به جمع‌آوری ابزار و مصالح شده است.