- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

فعال نمودن شورای سرمایه گذاری شهرداری برای اجرای پروژه‌های مشارکتی

محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک، ضمن اشاره به این نکته که اگرانتقادات سازنده، بی‌غرض و بدون درنظر گرفتن منافع شخصی باشد، قطعا موثر و به نفع شهر و شهروندان خواهد بود و ما قطعا ازاین انتقادات استقبال خواهیم کرد، عنوان کرد: این وظیفه و حق قانونی اعضای شوراست که اشکالات موجود درشهرداری را بیان کنند و وظیفه نظارتی خود را انجام دهند تا بتوانیم مسیر توسعه و عمران شهری را درست و با شتاب بیشتری طی کنیم.
محمدابراهیم عباسی با تاکید براینکه علاقه‌مند به ایجاد تنش در مجموعه شورا و شهرداری نیستم، تصریح کرد: هیچ‌گاه در تقابل با این افراد نخواهم بود و اگر این انتقادات در چارچوب قانون و ضوابط باشد، قطعا مورد توجه قرارمی گیرد و اقدامات لازم را برای اصلاح امور انجام خواهیم داد.
وی اصلاح ساختار شهرداری را از مهم‌ترین اولویت‌های یکسال گذشته عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی در شهرداری، عدم حضور افراد در جایگاه‌های مرتبط با تخصص و تحصیلات بود که اصلاح این وضعیت را رویکرد اصلی خود قرار دادیم.
شهردار اراک ادامه داد: تهیه و ارسال چارت سازمانی جدید برای تصویب در وزارت کشور، اصلاح سیستم حقوقی، تقویت حوزه بازرسی و نظارت، تشکیل معاونت جدید حمل و نقل و ترافیک، اصلاح ساختار حوزه معماری و شهرسازی و افزایش مناطق کلان شهراراک به ۶ منطقه از اقداماتی بوده که در این راستا انجام شده است.
مهندس عباسی اصلاح، توسعه و نگهداری فضای سبز شهر اراک را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: ایجاد ۲۰۰ هکتار فضای سبز جدید و نگهداری و احیای فضای سبز موجود در راستای توسعه و گسترش فضای سبز انجام شده ضمن اینکه سیستم آبیاری فضای سبز نیز مکانیزه و اصلاح شده است.
وی به اختصاص زمین برای آغاز عملیات اجرایی شهرک خودرو به مساحت ۲۱ هکتار در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: یک مجموعه ۹۰ هکتاری نیز برای انتقال صنوف مزاحم در نظر گرفته شده تا با اجرای طرح انتقال این صنوف بتوانیم با مدیریت وفرهنگ سازی، معضل آلودگی صوتی ناشی از فعالیت این صنوف را حل کنیم.
شهردار اراک انتقال ایستگاه‌های اتوبوس از مرکز شهر اراک در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار داشت: مطالعات مربوط به اجرای سیستم هوشمندسازی حمل و نقل وترافیک و همچنین ایجاد انبوه بر مناسب برای شهر اراک نیز در حال انجام است که پس از تصویب و اخذ مجوزهای لازم اجرا خواهد شد.
عباسی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی را از دیگر اولویت‌ها دانست و گفت: شورای سرمایه گذاری در شهرداری تشکیل و شروع به کار کرده است تا به منظور اجرای پروژه‌های مشارکتی و جذب سرمایه گذار، اقدامات مناسبی انجام شود که در این راستا چندین پروژه مشارکتی تعریف و مصوب شده که پروژه احداث مرکز رفاهی، خدماتی و فرهنگی الماس غرب با ۶۰ هزار مترمربع زیربنا از مهم‌ترین این طرح‌ها برای تمرکز زدایی از هسته مرکزی شهر اراک است.
وی با تاکید بر اینکه مصمم به اجرای فازهای بعدی پروژه بزرگراه امیرکبیر (۵۵ متری) هستیم افزود: متاسفانه این پروژه سال‌ها بلاتکلیف مانده و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده بود که در این مدت مذاکراتی با چندین سرمایه گذار صورت گرفته است تا فازهای بعدی این طرح اجرایی و عملیاتی شود.
عباسی با تاکید بر اینکه در ۵ ماهه ابتدای سال ۹۳ اقدامات گسترده‌ای در بخش آسفالت و جدول گذاری و پیاده روسازی در مناطق مختلف شهر اراک انجام شده گفت: همه این اقدامات با استفاده از نیرو‌ها و امکانات و تجهیزات موجود شهرداری صورت گرفته که سبب صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها و افزایش کیفیت عملیات عمرانی شده است.
شهردار اراک ساماندهی وضعیت دفن پسماند و اجرای طرح تفکیک از مبداء، انجام اقدامات گسترده دربخش زیباسازی، گسترش ارتباط و تعامل دو سویه با مردم ازطریق سامانه ۱۳۷ برای بیان مشکلات، برنامه ریزی درجهت مدیریت منابع و اتلاف هزینه‌ها را ازدیگر اقدامات و برنامه‌های مورد توجه شهرداری در یکسال اخیر عنوان کرد.