عدم خریداری قطعات یدکی مترو در چند سال گذشته علت بحران های فعلی
تاریخ انتشار: 26 دسامبر 2021 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی

عدم خریداری قطعات یدکی مترو در چند سال گذشته علت بحران های فعلی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه قطعات یدکی مترو در چند سال گذشته خریداری نشده است و به همین دلیل در این شرایط بحرانی قرار داریم، گفت: تحریم چندان در این حوزه موثر نبوده است به خصوص که این خریدها بیشتر از چین خریداری می‌شده و روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در جریان سی و چهارمین جلسه شورا اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه هم‌اندیشی صبح امروز گفت: بخشی از این جلسه هم‌اندیشی در خصوص حوادث مترو و راه های پیشیگیری و خرید قطعات مترو بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: عدم تامین قطعات مترو اصل مشکلات مترو است. البته گزارشات دقیقی درخصوص آنچه رخ داده است در این جلسه مطرح شد.

چمران با تاکید بر اینکه کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه‌ای است که از گذشته تا کنون با ما همراه بوده است، افزود: اگر با تمهید مناسب از حوادث مشابه پیشگیری نکنیم تضمینی نیست که دوباره رخ ندهد؛ قطعات یدکی در چند سال گذشته خریداری نشده است و به همین دلیل در این شرایط بحرانی قرار داریم.

او با بیان اینکه سیگنالینگ مترو مربوط به ۲۰ سال گذشته است و باید به روز رسانی شود، عنوان کرد: در حادثه‌ای که رخ داد متاسفانه سیستم اتوماتیک قطع و به حالت دستی تبدیل شده است و مرکز کنترل بر آن قطار نظارت نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: به دلیل نقض در سیگنالینگ، اتاق کنترل مطلع نشد که سیستم اتوماتیک قطع شده است.

چمران با بیان اینکه منابع مالی برای به روز کردن قطارها مشخص شده است، گفت: جان مردم در میان است و باید منابع مالی آن مشخص شود. شهرداری منابع مالی ندارد اما این فراتر از شهرداری است و باید دولت و مجلس در این خصوص وارد میدان شوند.

او در پاسخ به این سوال که دلیل عدم خرید تجهیزات تحریم بوده یا بودجه گفت: بودجه‌ای برای خرید وجود نداشته است؛ تحریم چندان در این حوزه موثر نبوده است به خصوص که این خریدها بیشتر از چین خریداری می‌شده و روش‌های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد.

چاپ چاپ