- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

جلسه چهارم و پنجم شورای وحدت با محوریت ساماندهی پسماند شهری برگزار شد

جلسه چهارم و پنجم شورای وحدت با محوریت ساماندهی پسماند شهری برگزار شد

پنجمین جلسه شورای وحدتِ چهار شهرستانِ “لارستان؛ خنج، گراش و اوز” (که در خبر روز گذشته به اشتباه با عنوان “شورای وحدت لارستان بزرگ” منتشر شده بود) با حضور شهرداران، روسا و اعضای شوراهای اسلامی مراکز این چهار شهرستان صبح روز (یکشنبه ۱۹ دی ماه) و به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر لار با محوریت ساماندهی زباله های شهری معروف به طلای کثیف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار؛ در این جلسه زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار، در سخنانی تلاش خستگی ناپذیر شهرداران و مجموعه شهرداری این چهار شهرستان را در سیل اخیر ستودنی دانست.

نواز شریفی لاری شهردار لار هم در این جلسه به آب گرفتگی و سیلابی شدن معابر شهری در بارندگی هفته گذشته و تلاش مستمر شهرداران و مجموعه شهرداری در جهت رفاه حال شهروندان اشاره کرد و افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی، شاهد بارش های خوبی در چند روز آینده خواهیم بود و انشاالله با تدابیر و اقدامات انجام شده، بهره کافی از این رحمت الهی خواهیم برد.

شهردار لار در بخش دیگری از سخنان خود به جلسه شورای وحدت با محوریت پسماند و بازیافت اشاره کرد و گفت: این جلسه در ادامه جلسه چهارم و با هدف بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار در حوزه پسماند شهری و عملیاتی شدن آن، برگزار شده است.

در ادامه، مهندس سیف الهی پژوهشگر و محقق در حوزه پسماند و بازیافت به عنوان مهمان ویژه این جلسه از تهران، طی بررسی مسائل و مشکلات زباله های شهری؛ بر تفکیک زباله از مبدا، آموزش های فرهنگ شهروندی در این زمینه به ویژه در مدارس و همچنین محل و نحوه دفن زباله و مهمتر؛ استفاده بهینه از این طلای کثیف تاکید کرد.

دعوت از جوانان کارآفرین در جلسه شورای وحدت

این جلسه از شورای وحدت؛ همانند جلسه چهارم با حضور جوانان کار آفرین همراه بود. کارآفرینانی که به دعوت شهرداری و شورای اسلامیِ شهرِ میزبان و با هدف معرفی فعالیت خود در حوزه های محیط زیست، پسماند و بازیافت در جلسه حضور داشتند.

در جلسه گذشته، شورای وحدت میزبان مینا زمانی بانوی کارآفرین لارستانی بود. مینا زمانی؛ متولد ۱۳۷۰؛ کارشناسی ارشد محیط زیست؛ موسس اولین موزه تخصصی زمین شناسی در جنوب استان فارس و فعال در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

در پنجمین جلسه نیز، شورای وحدت؛ شاهد حضور عاطفه خودستان و رضا رعیت پیشه بود که این دو جوانِ لارستانی دارای مدرک کارشناسی مهندسی شیمی از دانشگاه لار و همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی فرآیند دانشگاه علم وصنعت ایران هستند.

این دو جوان با تاسیس یک شرکت فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور لارستان و با راه اندازی سایت و نرم‌افزار آنلاین جمع‌آوری پسماند از مبدا، سعی بر ساماندهی پسماند شهری دارند.

پنجمین جلسه شورای وحدت با بحث و تبادل نظر و هماهنگی لازم پیرامون نحوه عملیاتی کردن مسائل مطرح شده و طرح موضوع برای جلسه پیش رو، پایان یافت.

شورای وحدت با هدف طرح مسائل و مشکلات پیش روی شهرداری ها و شوراها و ارائه راهکارهای مناسب و در نهایت عملیاتی شدن آن، یکشنبه اول هر ماه و به میزبانی مراکز یکی از چهار شهرستان “لارستان، خنج، گراش و اوز” برگزار می شود.

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

۱۲ Attachments