- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان مطرح کرد: صرف بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه برای مقابله با بحران در منطقه سه اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان مطرح کرد:
صرف بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه برای مقابله با بحران در منطقه سه اصفهان

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت تاریخی بسیاری از بافت های موجود در منطقه ۳ و اهمیت آمادگی در برابر بحران های مرتبط گفت: با انجام کارهایی مانند رفع نقاط بحرانی در زمان آبگرفتگی، حفر بیش از ۷۰ چاه جذبی آب باران و افزایش شیرهای هیدرانت، راه های مقابله با بحران در بافت تاریخی منطقه سه شهر اصفهان تقویت شده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین کارگر اظهار کرد: منطقه سه به دلیل قرار گرفتن مساحت بالایی از بافت فرسوده شهر اصفهان در آن، وجود بازارها که سبب شده امدادرسانی به سختی انجام شده و راه گریز از آن به ندرت یافت شود و همچنین آبگرفتگی و فرونشست زمین، همواره باید در برابر بحران ها آمادگی لازم را داشته باشد.
وی ادامه داد: بحران، پیشامدی است که به صورت ناگهانی و گاهی فزاینده رخ می دهد و به وضعیتی خطرناک و ناپایدار برای فرد، گروه یا جامعه منجر می شود.
مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: راه مقابله با بحران انجام اقدامات و ارائه خدمات اضطراری به دنبال وقوع بحران است که با هدف نجات جان و مال انسان ها، تامین رفاه نسبی برای آنها و جلوگیری از گسترش خسارات انجام می شود.
*منطقه سه یکی از بحران خیزترین مناطق شهری است
وی گفت: با توجه به مساحت ۲۶۳ هکتاری بافت فرسوده در این منطقه، وجود شبکه بازارهای تاریخی و اصلی شهر اصفهان، وجود بناهای متعدد تاریخی، فعالیت کارگاه های مختلف به خصوص طلاسازی و دفع سموم مازاد آنها در شبکه فاضلاب و احتمال حریق، تهدیدات حاصل از فرونشست زمین و… منطقه سه به یکی از بحران خیزترین مناطق شهری تبدیل شده است که از همین رو، باید این منطقه از آمادگی لازم در برابر حوادث برخوردار باشد.
*هزینه ۱۵ میلیارد ریالی برای مدیریت بحران ها
کارگر تصریح کرد: در سال های گذشته تعداد قابل توجهی از شیرهای هیدرانت مخصوص آبگیری تانکر خودروهای آتش نشانی در بازار و سطح منطقه نصب شده بود و در سال جاری نیز با هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، تعداد دیگری از این شیرها تهیه و نصب شد.
وی با اشاره به هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران اضافه کرد: تقویت زیرساخت ساختمان شهرداری مطابق با الگوی پدافند غیرعامل، رفع نقاط بحرانی همچون آبگرفتگی ها، لایروبی و پاکسازی سپتینگ ها و دریچه آب های سطحی، برداشت موانع در مسیر کانال ها و مادی ها، خرید و ساماندهی تجهیزات پایگاه مدیریت پشتیبانی ستاد مدیریت بحران به صورت سالانه و حفر بیش از ۷۰ چاه جذبی آب باران از جمله اقدامات انجام گرفته در سال جاری بوده است.