تاریخ انتشار: 24 ژانویه 2022 - اخبار

تأمین پایدار و استفاده بهینه منابع آبی لازمه توسعه فضای سبز شهری است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش شهرنیوز، سید مجتبی سبحانی ثابت روز دوشنبه در بیست و ششمین نشست تخصصی مدیران عامل سازمان‌های سیما منظر و فضای سبز شهری کلانشهرهای کشور در سالن رضوان شهرداری قم، بیان کرد: توسعه فضای سبز با بهبود زیست طبیعی و هوای پاک ارتباط تنگاتنگی دارد و باید تلاش کنیم تا توسعه فضای سبز در دستور کار مدیران شهری باشد.

وی با اشاره به حفظ منابع آب در توسعه فضای سبز، ادامه داد: در توسعه فضای سبز شهری مساله حفظ منابع آب و استفاده بهینه از آن از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم افزود: کاشت درختان مثمر به همراه توسعه گل و گیاه دو رویکرد مهم شهرداری قم است که طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام گرفته است.

سبحانی ثابت با تاکید مجدد بر حفظ منابع آبی اظهار داشت: ذخایر آبی چاه‌های قم در حال از دست رفتن است و کیفیت آنها هر سال نسبت به قبل بدتر شده است، توسعه فضای سبز باید با اطمینان از تأمین منابع آبی پایدار انجام بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت مشارکت‌های مردمی در توسعه و حفظ فضای سبز شهری، گفت: اگر مردم در عرصه کاشت و نگهداری نهال وارد عرصه شوند، سیما و منظر شهری دچار تحول خواهد شد و از هزینه‌های جاری شهرداری نیز کاسته می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: فرهنگ سازی و بهبود فرهنگ شهروندی در کاشت و نگهداری از فضای سبز از مباحث مهمی است که لازم است تا نهادهای فرهنگی برای افزایش مشارکت‌های شهروندان برنامه‌های عملیاتی تدوین کنند.***/ش

چاپ چاپ