تاریخ انتشار: 13 فوریه 2022 - اخبار

اهدای جایزه “خندستان” به بهترین اثر کمدی در جشنواره تئاتر فجر...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اهدای جایزه ویژه خندستان به بهترین نمایش کمدی چهلمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی عطریان اظهار کرد: براساس تصمیم معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، روز سه شنبه ۲۶ بهمن همزمان با ولادت امیرالمومنین علی(ع) در اختتامیه چهلمین جشنواره تئاتر فجر، جایزه ویژه “خندستان” به بهترین اثر کمدی که با نظر هیات داوران جشنواره فجر انتخاب و معرفی می شود، اهدا خواهد شد.
وی افزود: جشنواره ملی خندستان در حوزه کمدی به صورت سالیانه برنامه ریزی شده که یک سال در بخش نمایشنامه‌ها و یک سال در بخش اجراهای نمایشی کمدی برگزار می‌شود.
رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه خندستان جشنواره‌ای مختص نمایش‌های کمدی است، گفت: سومین دوره نمایشنامه‌نویسی جشنواره خندستان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و پنجمین دوره اجرای صحنه‌ای و نمایش‌های بیرونی آن نیز در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
علی دادفر با بیان اینکه دبیرخانه خندستان تمامی جشنواره‌های رسمی کشور را به منظور دعوت از مهمانان و یا رصد آثار و تعیین سطح فنی ژانر کمیک بررسی می‌کند، افزود: طی مذکراه صورت گرفته با وزارت ارشاد، خندستان یک لوح سپاس و جایزه در تئاتر فجر اهدا می‌کند؛ بدین معنی که یک نمایشنامه کمدی به انتخاب داوران جشنواره برگزیده و از آن تقدیرمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اصفهان خاستگاه تئاتر کمدی است، تاکید کرد: درصدد هستیم این هنر فاخر را در اصفهان و کشور توسعه دهیم و در این راستا حمایت ویژه از نمایش‌های کمدی را در جشنواره تئاتر فجر مدنظر قرار داده ایم که به همین منظور در سفری به تهران قرار است مذاکراتی برای برگزاری این جشنواره در سال ۱۴۰۱ با مسئولان وزارت ارشاد داشته باشیم.
رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چندین نمایشنامه از سومین جشنواره خندستان برای حضور در جشنواره تئاتر فجر برگزیده شده، گفت: تمایل داریم ارتباط تنگاتنگی با جشنواره فجر داشته باشیم و برگزیده هر ساله خندستان نیز این مجوز را داشته باشد که در این جشنواره حاضر شود.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان، تالار هنر را به عنوان مرکزی تخصصی با تمامی امکانات اعم از سالن نمایش، دکور و… در اختیار دارد که آن را به آسانی در اختیار هنرمندان و گروه‌های تئاتری قرار می‌دهد تا به رونق هنر نمایش در شهر، کمک کند.

چاپ چاپ