- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

نشست مشترک شهردار منطقه سه با فرمانده انتظامی مشهد مقدس و رابطین پیشگیری محلات با هدف واکاوی و برطرف ساختن معضلات امنیتی سطح منطقه سه برگزار گردید. ب

ه گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، در این نشست که در محل فرماندهی انتظامی مشهد مقدس برگزار گردید، علی یوسف زاده شهردارمنطقه سه با تقدیر از تلاش های شبانه روزی نیروهای خدوم انتظامی، یکی از مهمترین معضلات پر تکرار محدوده خدمتی خود را مسئله امنیت عنوان کرد و گفت: امنیت یکی از مهمترین درخواست های پرتکرار شهروندان در نشست های هفتگی که در خدمت مردم در مساجد هستیم بوده است ولی با توجه به جنس فعالیت شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی انتقال این موارد به شما را جزء وظایف خود می دانم.
وی یکی از معضلات دیگر این محدوده را بازار کاذب فروش اموال سرقتی در محله سیس آباد عنوان کرد و درخواست کرد: رسیدگی به این به اصطلاح بازار یکی از دغدغه های مشترک شهروندان و شهرداری است چراکه تبعات اجتماعی آن به حدی است که استمرار این شرایط چشم انداز آتی این محدوده را با تیرگی هایی روبرو ساخته است. از این رو یکی از درخواست های جدی ما در منطقه برچیده شدن این افراد که عمدتاً اجناس سرقتی را با قیمتهایی نازل به سایر افراد سودجو می فروشند است که نیازمند عزم جدی نیروی انتظامی است و ما آمادگی کامل داریم تا در این خصوص با ناجا همکاری داشته باشیم.
شهردار منطقه سه در خصوص کال دروی و آسیب های اجتماعی فراوان آن نیز گفت: موضوع کال دروی هم از آن مسائلی است که سالهاست دامن گیر شهرمان شده است. تلاش شهرداری و همکاری مناسب ناجا در کانال سازی، ایجاد پارک خطی و در آخرین مورد اجرای حکم مراجع قضائی در خصوص تخریب منازل توزیع مواد مخدر با هدف تغییر چهره این محدوده بوده است. اما تا رسیدن به وضعیت مناسب هنوز فاصله داریم و یکی از نیازهای مجدانه این محدوده جمع آوری معتادان و فروشندگان موادمخدر است تا سرعت خدمت رسانی در این محدوده افزایش یابد.
وی در پایان بار دیگر کوشش نیروی انتظامی با توجه به محدودیت های موجود را ستود و جهت بهبود شرایط منطقه و هرنوع همکاری با ناجا اعلام آمادگی نمود.
سرهنگ حجت نیک مرام فرمانده نیروی انتظامی مشهد مقدس نیز که میزبان این نشست بود، با اشاره به موقعیت خاص منطقه سه به عنوان یکی از گلوگاه های اصلی مخاطرات اجتماعی شهر خاطرنشان ساخت: بافت اجتماعی و حاشیه نشین این منطقه یکی از معضلات مهم شهری است که در واقع مسئله مشترک بین شهرداری و ناجا ست چراکه مدیریت چنین محدوده هایی همواره با دشواری های زیادی روبرو بوده است.
وی در مورد اجرای طرح های امنیت محله محور گفت: اجرای عملیات گسترده امنیت محله محور که از اقدامات جاری نیروی انتظامی است با توجه به توانایی های شهرداری ها در حوزه اجتماعی می تواند راهگشای معضل امنیتی این محدوده باشد.
وی در پایان بر تقویت حوزه همکاری شهرداری منطقه سه با نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: تشریک مساعی این دو نهاد اجتماعی که با بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی محدوده آشنایی دارند و به نوعی در بسیاری از موارد آلام مشترکی دارند ضروری است و در این خصوص ناجا از هیچ گونه همکاری با شهرداری منطقه سه فروگذار نخواهد کرد.

نشست شهردار منطقه سه با رابطین پیشگیری محلات
اما دومین نشست امنیتی یوسف زاده، با رابطین پیشگیری محلات و در محل ستاد پیشگیری از جرم منطقه سه برگزار گردید که در این دیدارشهردار منطقه سه در سخنانی جایگاه شورای اجتماعی محلات را به عنوان یک نهاد و بازوی توانمند نظارتی پر اهمیت دانست و خاطرنشان ساخت: اینکه شهروندان به این باور برسند که خودشان در برنامه ریزی های شهری شریک هستند نوعی بالندگی در حوزه ی اجتماعی شهر است، در سالهای نه چندان دور نگرش اهالی مشهد به شهرداری عمدتاً معطوف به فعالیت های عمرانی و خدماتی در شهر بوده است. ولی خوشبختانه با ورود جدی شهرداری مشهد به حوزه های فرهنگی و اجتماعی و راه اندازی پدیده مبارک شوراهای اجتماعی محلات در سطح شهر نگاه عمومی شهروندان به حوزه های کاری شهر دچار تغییر شده است و بخش عمده ای از مطالبات مردمی خصوصاً در نشست های پرسش و پاسخ که خود آن نیز متاثر از نیازهای اجتماعی شهروندان است، معطوف به مسائل فرهنگی و اجتماعی شده است و این نشان دهنده اهمیت این موضوعات برای مردمان ساکن در بزرگترین شهرمذهبی ایران است.
وی نقش و جایگاه رابطین پیشگیری را به عنوان واسطه بین قوه قهریه و نظارت اجتماعی این چنین توصیف کرد که: یکی از بازوهای اجرایی بسیار خوب و توانمند در شوراهای اجتماعی محلات نمایندگان کلانتری و شما رابطین پیشگیری هستید که نیروی مضاعفی را خصوصاً در این محدوده ها که عمدتاً یکی از بزرگترین مسائل شان مباحث امنیتی است در اختیار اعضای شورا به عنوان ناظران اجتماعی منطقه ما قرار می دهید و یکی از بهترین نمونه های روزهای اخیر این همکاری مشترک جمع آوری کارتن خواب های محله بلال و حاشیه کال دروی بوده است که موجی از تقدیر و تشکر مردمی را به همراه داشته است.
شهردار منطقه سه در پایان بر تقویت جایگاه شورای اجتماع محلات تاکید کرد و تصریح کرد: وضعیت شوراها به عنوان یکی از ارکان عمده ی محلات، بایستی دائماً در معرض نقد و کنکاش قرار گیرد تا بتواند از اوج گیری فعلی خود به افول دچار نشود و بهترین شیوه دستیابی به آن نقد از درون است که این امر می تواند یکی از موضوعات جلسات آتی شوراهای اجتماعی محلات نیز باشد.