حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در سبزوار
تاریخ انتشار: 08 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در سبزوار

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با دهه کرامت و سفر هیات دولت به خراسان رضوی معاون پارلمانی رئیس جمهور مهمان سبزواری ها بود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حجت الاسلام و المسلمین انصاری در ابتدای ورودش به سبزوار با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس از حوزه علمیه اهل بیت سبزوار وموزه مردم شناسی این شهر بازدید و از نزدیک با استعدادهای فرهنگی و مذهبی این خطه آشنا شد.
وی سپس در جلسه شورای اداری این شهرستان حاضر شد و به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله دولت پرداخت و گفت: سفرهای استانی دولت هدفمند و برنامه ریزی شده می باشد و فشردگی کارهای رئیس جمهور سبب شد تا وزرا و نمایندگان دولت به شهرستانها سفر و مشکلات و درخواست های هر منطقه را در جلسه شورای برنامه ریزی استان منتقل و برای حل ان اقدام نمایند.همچنین ستاد پیگیری مسائل مطرح شده در نهاد ریاست جمهور در پایان هر سفر شکل می گیرد تا مشکلات بررسی و حل و فصل شود.
انصاری در بخشی از صحبت هایش به پتانسیل های سبزوار در حوزه های فرهنگی و مذهبی پرداخت و گفت: اینجا خواستگاه قیام سربداران است مردانی که با الگو قرار دادن اهل بیت حاکمیت شیعه را مستقر کردند و با اشغالگران این مرز و بوم به مبارزه پرداختند و الگویی موفق از مکتب اهل بیت را در ان برهه ارائه نمودند .
وی به چالش های پیش روی دولت در ابتدای حضور و در حال حاضر پرداخت و گفت: متاسفانه در قالب بودجه کشور بیماری مزمن دولت سالاری به دلیل نگاه نادرستی که از باتدا به درامد نفت وجود داشته دیده می شود و بجای اینکه از درامد نفت در جهت تقویت اقتصاد ملی استفاده شود در جهت عریض و طویل شدن بدنه دولت و صرف درامدها در هزینه های جاری استفاده شد و اقتصاد تک نفتی شکل گرفت که اوج ان در سال ۵۶ همزمان با افزایش قیمت نفت شکل گرفت که منجر به مهاجرت روستائیان از شهرها، توسعه صنایع مونتاژ، تجمل گرایی ر شهرها، تخریب فرهنگ کار و تلاش و توریج پشت میز نشینی شد.
انصاری ابلاغ سند چشم انداز توسعه ایران را یکی از بزرگترین اقدامات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: اگر این سند در سالهای گذشته به درستی اجرا می شود در بسیاری از شاخصه ها حرف نخست را در منطقه می زدیم.
وی رشد ۸ درصدی اقتصاد، تک نرخی شدن بیکاری و تورم، اختصاص دوو نیم درصد از بودجه کل کشور به پژوهش را از جمله ویژگی ها این سند عنوان کرد و گفت: در سال ۸۴ تورم تنها ده و نیم درصد بود و رشد اقتصادی ۶ درصد که با افزایش قیمت نفت بایستی ریل گذاری توسعه بیش از پیش شتاب می گرفت چرا که نزدیک به ۷۰۰ میلیارد دلار درامد از این بابت عاید کشور شد که متاسفانه در سال ۹۱ ما شاهد تورم ۴۴ درصدی بودیم حال انکه بودجه کشور از ۲۳ هزار میلیارد تومان سال ۸۴ به ۱۲۸ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ رسیده بود که متاسفانه ۸۰ درصد از همین بودجه صرف هزینه های جاری می شود .
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: ما در دولت تدبیر و امید به برنامه ریزی هایی که انجام دادیم بودجه عمرانی را امسال از ۲۳ هزار میلیارد تومان سال قبل به ۴۸ هزار میلیارد تومان رساندیم با این حال اگر این روند یعنی افزایش هزینه های جاری و تورم ادامه داشته باشد در ۴ سال اینده ریالی به طرح های عمرانی نمی توانیم اختصاص دهیم.
وی به وجود ۷۵ هزار طرح نیمه تمام در سطح کشور اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ طرح در شهرستان سبزوار است و ما در نظر داریم طرح های بالای ۸۰درصد را تزریق مالی کنیم و نهایتا تا سال اینده به اتمام برسانیم و برای مابقی طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در آینده برنامه ریزی خواهد شد چرا که با روند موجود تخصیص اعتبارات بالغ بر ۲۰ سال زمان نیاز است تا تمامی طرح های نیمه تمام به اتمام برسد.
انصاری به بسته پیشنهادی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: در این طرح بر پرداخت دیون دولت به بانکها تاکید شده تا بدین وسیله توان وام دهی بانکها افزایش یابد همچنین بر پرداخت دیون دولت به پیمانکاران تاکید شده چرا که پیمانکاران زیادی از این بابت متضرر شده اند به عنوان مثال بدهی وزارت نیرو به پیمانکارانش حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است .
وی به افزایش حجم نقدینگی از ۶۴ هزار میلیارد تومان سال ۸۴ به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان سال ۹۱ اشاره کرد و گفت: متاسفانه بانکها حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی دارند و بانک مسکن بابت مسکن مهر بیشترین بدهی را داراست.
در ادامه محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس به مطالبات مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: قرار بود با تخصیص اعتبار دستک راه اهن سبزوار امسال به بهره برداری برسد که متاسفانه با عدم جذب اعتبارات این طرح تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیریکی دارد و ما امیدواریم نگاه ویزه به این طرح صورت گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلی راه اندازی نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سبزوار از مصوبات دولت گذشته، اتصال بقعه متبرکه امامزاده شعیب سبزوار به کمربندی تهران به مشهد، تسریع در ساخت قطار برقی سریع السیر تهران به مشهد و ساخت آزادراه حرم تا حرم، تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که مصوبه مجلس و دولت را دارد را از دیگر درخواست های مردم حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.
در ادامه برنامه های معاون پارلمانی رئیس جمهور هنرستان تربیت بدنی شهید چمران سبزوار به بهره برداری رسید برای تکمیل این بنای آموزشی که ۱۶۵۰ متر مربع زیربنا دارد حدود ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.