پیشرفت ۴۲درصدی عمیق ترین خط مترو تهران
تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

پیشرفت ۴۲درصدی عمیق ترین خط مترو تهران

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مجری پروژه خط ۷ متروی تهران گفت: از پیشرفت ۴۲ درصدی ۲۷ کیلومتر خط ۷ مترو تهران خبر داد و گفت : دو فاز برای بهره برداری از این ایستگاه تعیین شده است .

عباس اسکندری در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت با بیان اینکه خط ۷ مترو به طول ۲۷ کیلومتر و ۲۵ ایستگاه در دو فاز در دست احداث است، اظهارکرد: خط ۷ مترو عمیق ترین خط متروی تهران بوده که با خطوط ۱ ، ۲، ۳، ۴ و ۶ تقاطع دارد.به طوری که خط ۷ ازبزرگراه هجرت-ورزشگاه جهان پهلوان تختی-جنوب شرق تهران- آغاز شده و تا بزرگراه اشرفی اصفهانی-شمال غرب تهران- ادامه دارد.
به گفته اسکندری این خط با ۲۵ ایستگاه زیر زمینی به عمق ۴۰ تا ۴۵ متر از سطح زمین تقریباً از زیر تمام خطوط مترو گذر خواهد کرد .
مجری پروژه خط ۷ مترو تصریح کرد: ۱۲ کیلومتر از فاز نخست این پروژه با ۱۰ ایستگاه حد فاصل میدان محمدیه تا گیشا در دست اجراست که حفاری تونل در این مسیر به طور صد در صد به اتمام رسیده است و در بخش ایستگاه ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم .
اسکندری با اشاره به اینکه در فاز نخست ابتدا ۴ ایستگاه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، گفت: طبق برنامه و در صورت تامین اعتبارات این خط تا شهریور ۹۴ آماده بهره برداری می شود.

مجری خط ۷ متروی تهران با اشاره به اینکه دستگاه مکانیزه حفار (تی.بی.ام) در حال حاضر در فاز دوم این خط در حال حفاری است، بیان کرد: ۲ دستگاه‌ تی.بی.ام ( TBM) در خط ۷ مترو در حال حفاری است که یکی از جنوب به شمال تهران از محدوده خیابان نواب- بریانک وارد خط شده و به سمت میدان کتابی به طول ۱۴ کیلومتر در حال پیشروی است. به طوری که اکنون ۸ کیلومتر از مسیر فوق حفاری شده است.
به گفته اسکندری دستگاه تی بی ام شرقی-غربی خط ۷ در حال حاضر روزانه ۱۵ متر حفاری انجام می دهد و و اکنون دستگاه حفار ۵۰۰ متر بعد از میدان قیام قرار دارد. به طوری که از ۱۳کیلومتر مسیر حفاری تاکنون ۶ کیلومتر حفاری شده است.
وی ادامه می دهد: اگرچه طبق طراحی اولیه مسیر حفاری کمی متفاوت بود، اما به دلیل سست بودن خاک و بافت فرسوده این مسیر از میدان قیام به سمت شرق تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: این خط با خط ۶ در محدوده کوی نصر؛ تقاطع چمران و نواب و همچنین در خیابان ۱۷ شهریور تقاطع دارد. ضمن اینکه با خط ۴ در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط ۲ در خیابان آذربایجان و با خط یک در خیابان محمدیه، ایستگاه‌های تبادلی خواهد داشت.

وی افزود: خط ۷ در بخش سیویل در مجموع ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با توجه به اینکه باید اولویت مشخص شود هنوز ریل گذاری صورت نگرفته و از لحاظ اولویت‌دهی در مقایسه با خط ۶ مترو تهران، فاز اول خط ۷ دارای اولویت بیشتری است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.