- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

آمادگی شهرداری منطقه سه جهت تملک املاک میدان بار نوغان؛ ورود دادستان مشهد به پرونده میدان بار نوغان

پول شهرداری به همراه صلح نامه ها برای خرید غرفه های میدان بار نوغان که در مسیر راستگرد پل قرار گرفته اند، آماده است و فقط در انتظار پاسخ دادستان هستیم.
«علی یوسف زاده» شهردار منطقه ۳ مشهد درباره وضعیت تملک غرفه های میدان بار نوغان برای بازگشایی راستگرد تقاطع به خبرنگار خراسان می گوید: برای تملک غرفه های میدان بار در فروردین ماه مصوبه اعمال قانون ماده ۹ را از شورای شهر دریافت کردیم و آن را برای اجرا به دادستانی فرستادیم، اما دادستان درخواست کرد که در مرحله اول تملک غرفه ها توافقی انجام شود.
وی با بیان این که پول شهرداری و صلح نامه ها برای تملک غرفه های میدان بار نوغان آماده است، می افزاید: سوم شهریورماه جاری، نامه ای از دادستان دریافت کردیم که غرفه داران درخواست اجرای تبصره یک ماده ۵ لایحه نحوه خرید و تملک اراضی و املاک را دارند.
شهردار منطقه ۳ می گوید: براساس این تبصره، اگر ملکی محل سکونت و یا ممر درآمد مالک باشد برای تملک آن باید ۱۵درصد به ارزش قیمت ملک افزوده شود که در این باره چون مالک غرفه های میدان بار نوغان بنیاد مستضعفان است، این سوال مطرح است که آیا ۱۵درصد افزایش بهای خرید شامل حال غرفه داران نیز می شود یا خیر که موضوع را پیگیری کرده ایم.
وی با بیان این که در خصوص پرداخت اصل قیمت غرفه ها به قیمت عادلانه کارشناسان بحثی وجود ندارد، اضافه می کند: ما برای روشن شدن بحث اجرای تبصره یک ماده ۵ نامه ای را به دادستانی فرستاده ایم و منتظر اعلام نظر دادستان هستیم.یوسف زاده می افزاید: صلح نامه ها را آماده کرده و از غرفه داران خواسته ایم آن را امضا کنند ولی غرفه داران اعلام کرده اند تا تکلیف اعمال تبصره یک ماده ۵ مشخص نشود صلح نامه ها را امضا نمی کنیم.
وی با اشاره به این که شهردار مشهد بر بازگشایی راستگرد میدان بار نوغان و تملک غرفه های میدان بار با حفظ حقوق غرفه داران و شهرداری مشهد تاکید دارد، تصریح می کند: پول شهرداری به همراه صلح نامه ها برای خرید غرفه های میدان بار نوغان که در مسیر راستگرد پل قرار گرفته اند، آماده است و فقط در انتظار پاسخ دادستان هستیم.
شهردار منطقه ۳ مشهد می افزاید: پاسخ دادستان مشهد درباره اعمال تبصره یک ماده ۵ ظرف چند روز آینده به دست ما خواهد رسید که پس از آن برای تملک غرفه ها اقدام خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم عید غدیر راستگرد تقاطع غیرهمسطح نوغان را بازگشایی کنیم.
طرفین توافق کرده اند
با این حال «غلامعلی صادقی» دادستان عمومی و انقلاب مشهد روز گذشته به خراسان گفت: اجرای پروژه بازگشایی راستگرد تقاطع میدان بار نوغان به دلایلی از جمله تملک نشدن تعدادی از غرفه های میدان بار طولانی شده است و طبق آخرین اخبار واصله موضوع در حال حل و فصل است.
وی با بیان این که تاکید ما این بوده است که طرفین توافق کرده و با تعامل موضوع را حل کنند تا نیازی به تصمیم قضایی نباشد، می افزاید: با انتخاب ۳ نفر کارشناس از طرف غرفه داران، شهرداری و مرضی الطرفین درباره قیمت کارشناسی غرفه ها اعلام نظر شده است و طرفین برای تحقق آن اعلام آمادگی کرده اند.