- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

با عزم جدی می‌توان تا دو سال آینده پارک موضوعی بهار را به بهره‌برداری رساند

شهردار مشهد در بازدید از مراحل احداث پارک موضوعی بهار؛
در بازدید روز پنجشنبه ۲۷شهریورماه ۹۳، شهردار مشهد به اتفاق مدیران شهری از بوستان بزرگ بهار چه گذشت؟
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در بازدید از مراحل احداث بوستان موضوعی بهار اظهار داشت: این پروژه زمانی اثربخشی لازم را خواهد داشت که در بازه زمانی مناسب به بهره ‌برداری برسد.
وی افزود: تصمیم هیئت اجرایی جهت تحویل فاز به فاز این پروژه تدبیر خوبی است اما از آنجا که سرنوشت این پارک با دو قسمت آبراهه تاریخی و مسیر شادی گره خورده است باید تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ شود.
شهردار مشهد تصریح کرد: مسیر شادی قابلیت واگذاری به بخش خصوص را دارد که می‌توان آن را به سازه‌های سبک نیز اجرا نمود تا کار سرعت یابد و سپس در خلال بهره‌برداری به تغییرات در آن پرداخت.
مرتضوی ادامه داد: لازم است ایده آبراهه تاریخی با واگذاری این مهم به مشاوری دیگر دنبال شود و می‌توان برای تسریع کار ابتدای این مسیر را فقط به عنوان یک مسیر قایق سواری افتتاح نمود و سپس به تکمیل آن پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: اگر عزم جدی داشته باشیم می‌توان این پارک را ظرف ۲ سال به بهره‌برداری رساند.
شهردار مشهد با خیر خواندن نیت احداث این پروژه در زمان شهرداران قبل، اضافه کرد: باید نقشه‌های مسیر شادی پارک بهار تهیه شود و به معاونت اقتصادی داده شود تا سرمایه‌گذار مناسب برای این پروژه انتخاب شود.
مرتضوی عنوان کرد: تا پیشرفت فیزیکی این پارک به بالای ۵۰ درصد نرسد سرمایه‌گذاران کمتر تمایل می‌کنند برای مشارکت در پروژه‌های آن ورود پیدا کنند.
وی ادامه داد: لازم است در سه مرحله، فضای سبز، معابر و تاسیسات، مسیر شادی و آبراهه تاریخ در دستور کار قرار گیرد تا حضور مردم در این پارک افزایش یابد و این موضوع موجب ایجاد تمایل در سرمایه‌گذاران شود.

۲۰میلیارد تومان برای تکمیل آبراهه تاریخی لازم است
معاون فنی و عمران شهردار مشهد نیز با اعلام نارضایتی از روش‌هایی که تاکنون در احداث پارک بهار استفاده شده است، اظهار کرد: مشکلات زیادی را در مسیر اجرای این پروژه پشت سر گذاشته‌ایم و روشنایی، شبکه معابر، آبرسانی اصلی در دستور کار قرار گرفته و انجام شده است.
حمیدرضا نخعی ادامه داد: برای اینکه پارک بهار در چند مرحله به بهره‌برداری برسد تکمیل حاشیه خیابان خواجه‌ربیع به علت پر رفت و آمد بودن این معبر، در دستور کار قرار گرفت و مدرسه‌ای هم در همین ضلع به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای آبراهه تاریخ هزینه شده و برای تکمیل آن حداقل ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

انتخاب مشاور بومی برای بوستان موضوعی بهار
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: هر زمان مشاور غیربومی برای پروژه‌هایمان انتخاب کرده‌ایم این موضوع به ضررمان بوده لذا می‌خواهیم مشاور کمکار این پروژه را خلع ید کرده و از مشاوران بومی انتخاب کنیم که همیشه در دسترس باشند.
کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در پارک بهار هزینه شده است، تصریح کرد: کل مساحت پارک بهار بالغ بر ۸۵ هکتار می‌باشد که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد و الباقی به ابنیه و فضاسازی با کارکردهای مختلف اختصاص می‌یابد.

رایزنی با سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در این پروژه ادامه دارد
علی یوسف زاده شهردار منطقه سه نیز که در این بازدید شهردار مشهد را همراهی می کرد در سخنانی تکمیل و اتمام این پروژه را در بهبود نگاه شهروندان محلات کمتر توسعه یافته حاشیه شهر ضروری دانست و تصریح کرد: همجواری این بوستان با کال معروف دروی و قرار گرفتن آن در محدوده محلات کمتر توسعه یافته شهر می تواند علاوه بر ایجاد یک فضای مناسب برای خانواده ها بسیاری از آسیب های اجتماعی این محدوده ها را کاهش دهد.
وی در ادامه افزود: قرار گیری این بوستان در مسیر تردد گردشگران داخلی و همجواری با آرامگاه خواجه ربیع می تواند به ساماندهی وضعیت اقتصادی اقشار کم درامد این محدوده منجر شود که این نیز علاوه بر بازدهی افزون این بوستان در حوزه اقتصادی می تواند در جذب گردشگران خارجی خصوصاً حوزه خلیج فارس موثر باشد.
وی در پایان از رایزنی های مشترک شهرداری منطقه سه و معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با سرمایه گذاران خارجی در خصوص این پروژه خبر داد و خاطرنشان ساخت: موضوع بوستان بهار به دلیل اهمیت و گستره وسیع آن و با توجه به طرح های اقتصادی و تفریحی جذاب آن می تواند مورد علاقه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی باشد که در طول دو دوره مذاکره با سرمایه گذاران خارجی مورد تاکید ما بوده است که امید داریم بتوانیم سرمایه داران خارجی را قانع به مشارکت در این پروژه بزرگ نماییم.