در سطح شهرداری منطقه سه صورت گرفت؛

بهبود کیفیت زیارتِ زائران با ساماندهی دست فروشان

تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه سه مشهد گفت: در مرداد ماه سال جاری ۱۱۳ دست فروش و ۶۸ متکدی مرد به همراه۱۵ زن و ۱ کودک متکدی در سطح منطقه سه جمع آوری و ساماندهی شده اند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با بیان اینکه دست فروشی یکی از معضلاتی است که چهره شهر را مخدوش می کند اظهار کرد: همه درباره این که چنین صحنه ای چندان زیبا نیست و حضور دست فروش ها رفت و آمد مردم را با مشکل روبرو می کند، اتفاق نظر دارند و کمترین انتظار شهروندان برخورد با عاملان برهم زدن سیمای شهری است.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: در شهر مشهد که وجهه ای زیارتی دارد خود به خود تعداد مشاغل کاذبی مانند دست فروشی و افرادی که در که بواسطه کسب درآمدهای موقتی باعث سد معبر می شوند افزایش می یابد و بنابراین شهرداری تمام تلاش خود را برای مبارزه با این مسئله به کار بسته است.
شهردار منطقه سه مشهد با اشاره به نوع محصولاتی که از این طریق به فروش می رسد ادامه داد: بیشتر این فروشندگان در معابر شهر محصولاتی از قبیل انگشتر و اقلام مورد توجه زائرین را به فروش می رساندند و بخش دیگر آنها نیز میوه و تره بار و یا منسوجات مختلفی را به شهروندان عرضه می نمودند.
علی یوسف زاده با اشاره به اینکه تکدی گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود بیان کرد: اقدامات هنجارشکنانه را از سوی متکدیان به همراه و عواقب وخیمی را به دنبال داشته باشد و در چارچوب زیباسازی فضای شهری قابل تحلیل است.
وی افزود:در مرداد ماه سال جاری ۱۱۳ دست فروش و ۶۸ متکدی مرد به همراه۱۵ زن و ۱ کودک متکدی در سطح منطقه سه جمع آوری و ساماندهی شده اند.
وی در پایان تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد دست فروشی و سد معبر می توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷ به اطلاع مسئولان شهرداری رسانده تا پیگیری های لازم در این مورد انجام شود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.