- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

آهنگ جذب سرمایه‌گذاران در کرمان به گوش سرمایه‌گذاران کشور رسیده است

سرویس خبر : اداره ی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان گفت: آهنگ موزون جذب سرمایه‌گذاران در کرمان به گوش سرمایه‌گذاران کشور رسیده است.
ابولقاسم سیف‌الهی، در جلسه‌ی انعقاد تفاهم‌نامه‌ی ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در کرمان بین شهرداری کرمان و شرکت ایرانیان اطلس گفت: امروز در هر جای شهر، آهنگ خوش سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی اقتصادی در همه‌ی زمینه‌ها از جمله صنعت، معدن و راه را می‌شنویم و به‌عنوان یک شهروند کرمانی، از زحمات استاندار کرمان قدردانی می‌کنم.
وی افزود: به‌ویژه در پروژه‌های عمرانی شهری با حمایت استاندار کرمان، در آینده‌ی نزدیک با اجرایی شدن توافق‌نامه‌ها، کرمانی آباد و در خور شأن مردم کرمان خواهیم داشت.
شهردار کرمان ادامه داد: ما نیز در شهرداری با پشتیانی و حمایت رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، در چارچوب سیاست‌های تدوین شده‌ی مثلث توسعه‌ی استان در حال فعالیت هستیم.
سیف‌الهی، ضمن تشکر از تیمی که از سوی استاندار در حال رصد و پی‌گیری مستمر فعالیت‌ها و پروژ‌های مختلف شهر کرمان است، گفت: در جلسه‌ی روز پنجشنبه که با حضور رؤسای دادگستری، دادستانی، بازرسی و اداره‌ی اطلاعات استان برگزار شد، گره‌هایی که در برخی پروژه‌ها مانند پروژه‌های بهار رضوی، گودال خشت‌مال‌ها و بوم‌رنگ وجود دارد، بررسی شد که بازخورد این جلسه شتاب گرفتن این پروژه‌هاست و نشان‌گر هماهنگی و حمایتی است که در حوزه‌ی قضایی از فعالیت‌های بخش‌ خصوصی وجود دارد.
وی، با اشاره به نشستی که در همین روز با صندوق بازنشستگان آموزش و پرورش داشته است، گفت: در خصوص مجموعه‌ی هتل آسمان و زمینی که متعلق به بنیاد قدس و فرهنگیان است، قرار شد بالغ بر هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود و ظرف دو هفته‌ی آینده با حضور استاندار، توافق‌نامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این خصوص امضا شود که ۵۰ درصد سرمایه‌ی آن، مربوط به صندوق بازنشستگان آموزش و پرورش است.

شهردار کرمان، با بیان این‌که نماینده‌ی شرکت ایرانیان اطلس که از سوی بانک انصار پشتیبانی می‌شود، سه پروژه را در مرکز شهر کرمان اجرا می‌کند، گفت: اولین پروژه، ساختمان تجاری و اداری ۱۲ طبقه‌ای در خیابان شهید بهشتی با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا و ۹۰۰ مترمربع زمین است که ساخته شده است.
سیف‌الهی، ساخت یک مرکز تجاری با عنوان «سیتی‌سنتر بم» با ۲۸ هزار مترمربع را دومین پروژه‌ی این شرکت در کرمان دانست و گفت: این پروژه‌ی فرهنگی تجاری و تفریحی که ۳۰ درصد آن با مشارکت شهرداری بم و ۷۰ درصد با مشارکت شرکت ایرانیان اطلس است، ۸۵ درصد پیش‌رفت فیزیکی دارد و در چهار طبقه ساخته می‌شود.
وی، به ساخت کلینیکی با نام «اطلس کلینیک» در خیابان استقلال با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا و ۴۰ درصد پیش‌رفت فیزیکی در ۱۲ طبقه توسط شرکت ایرانیان اطلس اشاره کرد و گفت: ویژگی کار این شرکت، این است که به صورت چندمنظوره فعالیت می‌کند؛ یعنی بخش‌های خدماتی، درمانی، رفاهی و تفریحی را در کنار بخش تجاری ایجاد می‌کند که بسیار ارزش‌مند است.
شهردار کرمان، امضای تفاهم‌نامه‌ی ساخت پارکینگ‌های طبقاتی با شرکت ایرانیان اطلس را در راستای سیاست افزایش پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر به‌ویژه در محورهای پرترافیک و پرجمعیت آن دانست و گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ واحد پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی در شهر کرمان در حال احداث است که با توافقی که با نماینده‌ی این شرکت و با پشتیبانی رییس شورای اسلامی شهر کرمان داشتیم، بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.
سیف‌الهی، با اشاره به این‌که خیابان شهید بهشتی به خصوص از محور آزادی تا چهارراه سمیه، محور پرترافیکی است و در حال حاضر امکان پارک ۳۰۰ خودرو در محور میدان آزادی تا میدان مشتاق وجود دارد، گفت: در خیابان شهید بهشتی، در پشت ساختمان اداری مجموعه‌ی بانک انصار، ۲۲۰ واحد پارکینگ طبقاتی احداث می‌شود که مجوزهای لازم برای آن صادر شده و به‌زودی کار را آغاز می‌کنند.
وی، پروژ‌ی دیگر این شرکت را پشت بیمارستان سیدالشهدا در ضلع جنوبی خیابان پروین اعتصامی غربی بیان کرد و گفت: برای ساخت ۱۱۰ واحد پارکینگ طبقاتی در این محدوده برنامه‌ریزی و زمین آن نیز تأمین شده است.
شهردار کرمان افزود: ۳۴۰ واحد پارکینگ طبقاتی در دو نقطه‌ی پرترافیک شهر با سرمایه‌گذاری مستقیم مجموعه‌ی ایرانیان اطلس ایجاد می‌شود.
سیف‌الهی، به برنامه‌ی ساخت پارکینگ طبقاتی در چهارراه سمیه نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری زمینی را در این محدوده دارد که به‌عنوان پارکینگ عمومی استفاده می‌شود و آن را برای ساخت پارکینگ طبقاتی هزار واحدی در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.
وی افزود: ساخت پارکینگ طبقاتی در محورهای اصلی و پرترافیک شهر یعنی در خیابان شریعتی و شهید بهشتی، بسیار ارزش‌مند است.
شهردار کرمان، با اشاره به این که تفاهم‌نامه‌ی احداث پارکینگ‌های طبقاتی به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان با شرکت ایرانیان اطلس منعقد می‌شود، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، عملیات اجرایی را در دو بخش اول آغاز می‌کنند و در مرحله‌ی سوم که تبدیل به توافق‌نامه شده و به امضای سه‌جانبه با استاندار خواهد رسید، پارکینگ طبقاتی در چهارراه سمیه نیز احداث می‌شود.