تاریخ انتشار: 22 سپتامبر 2014 - اخبار

زاهدان در بین کلان شهرهای کشور دارای بالاترین سرانه ی میزان فرسودگی است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان :
زاهدان در بین کلان شهرهای کشور دارای بالاترین سرانه ی میزان فرسودگی است /۲۰ درصد از مساحت این شهر را بافتهای فرسوده تشکیل می دهد

زاهدان در بین ۱۴کلان شهرکشور دارای بالاترین سرانه ی میزان فرسودگی می باشد لذا موضوع کاهش معضلات و مشکلات ناشی از وجود بافتهای فرسوده را با جدیت در دستور کار داریم .
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری زاهدان گفت : تقریباً ۲۰ درصد از مساحت ۸۰۰۰ هکتاری شهر زاهدان را بافتهای فرسوده تشکیل می دهد و با توجه به احتمال وقوع حوادث غیر مترقبه ، موضوع سکونت ۲۲۵ هزار نفر جمعیت در این محدوده زنگ خطری می باشد که بایستی به آن توجه ویژه ای شود .
محمد مهدی مرعشی اظهار داشت : در حال حاضر بر اساس مطالعات انجام شده ۱۷۰۰ هکتار از مساحت شهر زاهدان را بافت فرسوده تشکیل می دهد اما آنچه که تا کنون به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده است ۱۲۷۰ هکتار می باشد که در این میان تفاوتی حدود ۴۵۰ هکتار بین آنچه که وجود دارد با آنچه که تصویب شده است مشاهده می شود .
وی افزود : اخیراً با توجه به تشکیل کارگروهی جهت حل مسائل مربوط به بافتهای فرسوده در سطح استان تقاضای افزایش محدوده ی بافت فرسوده از ۱۲۷۰ هکتار به ۱۵۴۰ هکتار را به این کارگروه داده ایم تا با توجه به وضعیت موجود ، بخشهای دیگری جزء محدوده ی بافت فرسوده قرار گیرد و از این طریق بتوانیم محدوده ی بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم .
وی در رابطه با تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهروندانی که املاک آنان در محدوده ی بافت فرسوده قراردارد توضیحاتی داد و گفت : محدوده ی بافت فرسوده ی شهر به سه قسمت به نامهای تی۱، تی۲ و تی۳ تقسیم شده است که به تریب ۶۵ ، ۷۵ و ۹۰ درصد در هزینه های مربوط به صدور پروانه ی ساختمانی آنان توسط شهرداری تخفیف داده می شود .
وی تصریح کرد : این تخفیفات تا پایان سال جاری معتبر و اجرایی خواهند بود و توصیه می شود که شهروندان عزیز از این فرصت استفاده کنند و با مراجعه به شهرداری های مناطق خود در راستای نوسازی و جوانسازی شهر اقدام کنند ضمن اینکه به ازای هر واحد فرسوده ۳۰ میلیون تومان وام تعلق می گیرد که بعد از معرفی متقاضیان به بانکهای عامل می توانند از آن استفاده کنند .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.