به همت شهرداری منطقه پنج صورت پذیرفت :

اجرای طرح کرامت مهر شهرداری منطقه پنج

تاریخ انتشار: 23 سپتامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه پنج مشهد از اهداء کیف سلامت به دانش آموزان دبستان شهید جعفری گلشهر خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه پنج ، مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۳-۹۴ در دبستان شهید جعفری گلشهر با حضور شهردار منطقه ۵ و تنی چند از مسوولین شهری و استانی برگزار شد .
در این مراسم هدایتی شهردار منطقه ۵ گفت : با توجه به تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس، همزمان با زنگ مهر، زنگ مقاومت در مدارس نواخته خواهد شد و یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی­های رزمندگان عزیز‌ در مدارس گرامی داشته می شود .
حسن هدایتی اظهار داشت زیر بنای سلامتی از دوره نوجوانی و کودکی چیده میشود بنابراین برای تحقق شهری سالم و فرزندانی سالم باید بحث بهداشت و سلامت فردی و اجتماعی را از مقاطع ابتدایی آغاز کنیم.
وی افزود : اقدامات مشترک آموزش و پرورش ، شهرداری و بهداشت و درمان در مدارس می تواند به ثمر برسد و ما شاهد نتایج دراز مدت آن در شهر مشهد خواهیم بود .
وی در پایان سخنان خود گفت : مدارس به عنوان پایگاه های آموزشی باید در حوزه بهداشت و سلامت نیز الگویی برای دیگر نهادها باشند بنابراین باید آموزش ها را به صورت فراگیر در مدارس نهادینه کنیم .
در ادامه مراسم حسین شادکام ماون فرهنگی شهرداری مشهد گفت: سه ضلع یک شهر شهروند ، فیزیک شهر و مدیرت شهری است .
وی شهروند سالم یکی از ارکان مهم در داشتن شهری زیبا دانست و گفت : مادران به عنوان سازنده ترین اشخاص در تربیت یک شهروند سالم می باشند .
وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد : آنچه میتواند شهر را زیبا تر از گذشته نگاه دارد مشارکت و همکاری همه جانبه شهروندان و مسوولین میباشد و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه باید مشارکت بیشتری در برنامه های فرهنگی اجتماعی شهر داشته باشند تا مشکلات فرهنگ شهروندی و معضلات اجتماعی که امروزه گریبان گیر جامعه میباشد در آینده مرتفع شود .
وی تصریح کرد : طرح کرامت مهر با منظور نهادینه سازی بهداشت و سلامت در مدارس و سالم سازی و توجه به جنبه های آموزشی و فرهنگ سازی بهداشت در مدارس برای چهرمین سال متوالی از سوی مدیریت اجتماعی و مشارکتهای همگانی و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج برگزار می گردد
وی در ادامه سخنان خود گفت : در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ بیش از ۱۲۰ هزار نفر سال اولی را داریم که ۶۰۰ هزار نفر از این عزیزان در حاشیه شهر ساکن میباشند که به ۴۰۰۰ نفر از آنان کیف سلامت اهدا می گردد .
در ادمه این مراسم دکتر حسینی گفت : ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانشآموزان و نیز اولیا ء دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم و نیزآبادگران میهن عزیز به یاد کرد . ایشان ضمن تشکر و قدر شناسی از خدمات ویژه و ارزنده شهرداری خصوصاً شهرداری منطقه پنج و مدیر محترم این منطقه اعلام آمادگی جهت هرگونه تعامل در جهت ترویج فرهنگ شهروندی و نیز توسعه فرهنگی و اجتماعی یاد آور شد .
شایان ذکر است که از کیف های سلامت به صورت نمادین رونمایی شد که در طرح کرامت مهر ۶۰۰ کیف سلامت حاوی کوله پشتی ، لوازم بهداشتی وسایل بهداشتی وسایل کمک آموزشی در حوزه سلامت و بهداشت و ….. به دانش آموزان پایه اول ابتدایی منطقه پنج مشهد اهدا گردید .
دز حاشیه این مراسم برنامه های شاد و مفرحی چون اجرای سرود تئاتر مسابقه و اهداء جوائز نیز برگزار گردید .

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.